اپرای 'حافظ' از 10 اردیبهشت ماه 1391 به صحنه می‌رود
نوشته شده توسط : xmovies

'بهروز غریب پور' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: در ابتدا قرار بود كه اپرای 'حافظ' از 20 بهمن ماه اجرای عمومی خود را آغاز كند كه به دلیل تغییرات ونوسازی تالار 'حافظ' ، اجرای این اثر به اردیبهشت ماه موكول شد.

وی با بیان آنكه در این طرح نوسازی علاوه بر روزآمد كردن امكانات صوتی و نوری تالار جایگاه تماشاگران نیز به شكل مطلوب تری آماده خواهد شد، گفت: در این مدت گروه در كنار تمرین های ویژه تلاش می كند تا از این فرصت به دست آمده برای افزودن به كیفیت اثر بهره بگیرد تا كاری در شان یك اپرای فاخر ایرانی را به مخاطبان ارائه دهیم.

سرپرست گروه نمایشی 'آران' ادامه داد: همچنین طبق صحبت های به عمل آمده با مسوولان تالار فردوسی مقرر شده به محض پایان یافتن اجرای اپرای 'حافظ' رپرتوآری از اپرهای تولید شده این گروه از قبیل 'زستم و سهراب'، 'مكبث'، 'عاشورا' و 'مولوی' در زمان های مشخص در همین تالار به صحنه رود.

غریب پور درباره تجربه جدیدی كه در اپرای 'حافظ' در مورد انتخاب خواننده صورت گرفت، گفت: برای انتخاب نقش های مختلف این بار با آزمون های فراوانی كه انجام دادیم 22 خواننده جوان اما مسلط به موسیقی اصیل ایرانی را انتخاب كردیم تا در كنارعلیرضا قربانی به عنوان خواننده اصلی این اپرا ، ایفای نقش كنند، چرا كه لازم بود علاوه بر تنوع بخشی در صداهای این اثر، میدان را برای حضور جوانان مستعد ایرانی نیز فراهم كنیم.

كارگردان اپرای 'مولوی' ادامه داد: ابتكار دیگری كه در این اثر آن را به كار بستیم حركت كردن به سوی تئاتر ملی و بهره گیری از گنجینه هنر و موسیقی ایرانی در آیین های نمایشی بود و بر همین اساس از سه خواننده متبحر تعزیه نیز در این اپرا بهره بردیم تا در راستای تغییرات كیفی بار جدید را به این اپرای ملی افزوده باشیم.

غریب پور اعضای این اپرا را گروه 40 نفر ثابت 'آران' دانست و تاكید كرد كه پنج نیروی جدید برای اجرای این اثر به گروه افزوده شدند كه پیشتر تعلیم های لازم را دیده بودند.

فراهنگ**ا.خ**1588





:: برچسب‌ها: بارسلونا , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: