کنسرت وحیدی قاسمی برای صلح در افغانستان
نوشته شده توسط : xmovies

آقای قاسمی در دو سال گذشته سرگرم تحقیق در مورد موسیقی محلی افغانستان بوده است

وحید قاسمی، آوازخوان و پژوهشگر موسیقی و چند آوازخوان محلی افغانستان کنسترت موسیقی محلی برای حمایت از صلح و ثبات در این کشور برگزار کرده اند.

او و آوازخوانهای محلی در کنسرت روز جمعه، ۱۹ حوت/اسفند در کابل نمونه هایی از موسیقی محلی مناطق مختلف افغانستان را اجرا کردند.

هدف از اجرای این کنسرت، که با عنوان "همصدایی افغانستان برای صلح" برگزار شده، حمایت از صلح و ثبات در افغانستان خوانده شده است.

وحید قاسمی و آوازخوانهای محلی شرکت کننده دراین کنسرت، بیشتر آهنگ های محلی میهنی اجرا کردند.

آقای قاسمی در دو سال گذشته سرگرم پژوهش در مورد موسیقی محلی مناطق مختلف افغانستان بوده است.

از جمله مناطقی که او تا حال تحت پوشش این برنامه قرار داده، ولایتهای هرات و بادغیس در غرب، بامیان و کابل در مرکز، بدخشان در شمال شرق، ننگرهار در شرق در جنوب افغانستان هستند.

این پژوهشگر موسیقی، برنامه بررسی موسیقی محلی افغانستان را با حمایت وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور و بخش فرهنگی بنیاد آغاخان اجرا کرده است.

موضوع تحت بررسی این آهنگساز افغان، در این پژوهش، موسیقی محلی افغانستان در دو صد سال اخیر بوده است.

آنگونه که او خود در آغاز کنسرت روز جمعه گفت، این برنامه ادامه دارد و او تلاش می کند که به همه ولایت های افغانستان به همین منظور سفر کند.

ولی در برخی از مناطق افغانستان کارهای او با موانع امنیتی مواجه است. آقای قاسمی گفت که هر وقت که مشکل امنیتی حل شود، او به مناطقی که در حال حاضر ناامن است، سفر خواهد کرد.

ظاهرا این نخستین کار جدی در زمینه بررسی و بازشناسی موسیقی محلی افغانستان است که تا حال به وسیله یک آوازخوان و آهنگساز افغان انجام شده است.

در کنسرت روز جمعه صدها تن از طرفداران موسیقی محلی و هواداران آقای قاسمی شرکت کردند و سید مخدوم رهین، وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان هم حضور داشت.

یکی از شرکت کنندگان این کنسرت به بی بی سی گفت که در محل برگزاری کنسرت بیش از هزار و پانصد تن حضور یافته اند که حدود ۱۵۰ نفر زن هم در میان آنها دیده می شوند.





:: برچسب‌ها: برف , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: