کشورپیشرفته ایران جایگاه خاصی در منطقه و جهان دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، آقای "شکور جان ظهوراف" این مطلب را امروز (جمعه) در دیدار با "علی‌اکبر صالحی" وزیر امورخارجه کشورمان در شهر دوشنبه بیان کرد.

وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران درمسیر حق و حقیقت حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد، پارلمان، حکومت و مردم تاجیکستان ضمن مخالفت با اعمال هرگونه تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، آن را محکوم کرده و خواستار حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و راه‌های دیپلماتیک است.

رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان همچنین با ابراز خرسندی ازهمکاری‌ها و رفت و آمدهای پارلمانی، برگزاری موفق انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران را تبریک گفت.

ظهوراف، روابط فرهنگی دو کشور را عالی توصیف کرد و افزود: همکاری‌های اقتصادی و ایجاد اقتصاد مشترک می‌تواند دوستی‌ها و پیوندها را مستحکم‌تر سازد.

وی با اشاره به بیش از 150 موافقتنامه و تفاهمنامه میان دو کشور، پروژه‌های مشترک مهم و فعال‌بودن بیش از150 شرکت ایرانی در تاجیکستان، همکاری در حوزه‌های حمل و نقل و ارتباطات جاده‌ای و ریلی، پروژه‌های سازندگی، خط لوله گاز، انتقال آب و برق و تجارت را با اهمیت دانست.

رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان با ابراز خرسندی از برگزاری هشت دور کمیسیون مشترک اقتصادی اظهار امیدواری کرد با برگزاری نهمین نشست، همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور جدی تر از گذشته انجام شود.

وی با یادآوری اینکه ایران و تاجیکستان همدل، هم زبان و هم دین و در واقع یک ملت هستند از سفرهیات جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان در ایام آمادگی مردم برای نوروز و برگزاری جشن جهانی نوروز ابراز خوشحالی کرد و گفت: این سفرها دوستی و درک متقابل را تقویت می‌کند.

ظهوراف همچنین خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار دشوار در سال‌های پس از استقلال این کشور، نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین شریک راهبردی تاجیکستان نه تنها در منطقه بلکه در جهان بوده است .

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جایگاه نخست کمک به پایان جنگ داخلی و خونریزی رخ داده در تاجیکستان قرار دارد، گفت : اگر ایران و تلاش‌های آن نبود این دستاورد دیرترمحقق می‌شد.

رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان یادآورشد که دولت و مردم تاجیکستان همواره قدردان مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران هستند.

** اراده مقامات ایران بر توسعه و تحکیم همکاری‌ها با تاجیکستان است

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار تاکید کرد، اراده و اهتمام ویژه مقام‌های عالی جمهوری اسلامی ایران، توسعه و تحکیم هرچه بیشتر مناسبات و همکاری‌ها با تاجیکستان است.

علی‌ اکبر صالحی بر تاثیر مثبت رفت و آمدهای متقابل مسوولان دو کشور در پیشرفت توسعه روابط تاکید و خاطرنشان کرد، باید تلاش کنیم هرچه بیشتر زمینه رفت و آمد و تماس دو ملت را فراهم سازیم.

وی همچنین با تاکید براهمیت توسعه، رفاه و امنیت تاجیکستان برای جمهوری اسلامی ایران، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری در حوزه ترانزیت و ارتباطات و انجام پروژه‌های عمرانی و همکاری فرهنگی و آموزشی، روابط و پیوند دو کشور را تقویت کنیم.

وزیر امور خارجه ایران یادآورشد، روابط دو کشور طبیعی و از یک ریشه مشترک است.

سیام*2023*1580





:: برچسب‌ها: آبی , جشن تولد , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: