استواری دین و دنیا در چهار چیز است
نوشته شده توسط : xmovies

** حكمت(369)؛ خبر از مسخ ارزش‏ها

روزگاری بر مردم خواهد آمد كه از قرآن، جز نشانی و از اسلام، جز نامی باقی نخواهد ماند. مسجدهای آنان در آن روزگار آباد اما از هدایت ویران است.

مسجد نشینان و سازندگان بناهای شكوهمند مساجد، بدترین مردم زمین می‏باشند كه كانون هر فتنه و جایگاه هر گونه خطاكاری‏ هستند، هر كسی را كه از فتنه بر كنار است به فتنه بازگردانند و هر كس كه از فتنه عقب مانده او را به فتنه‏ها كشانند كه خدای بزرگ فرماید 'به خودم سوگند، بر آنان فتنه‏ای بگمارم كه انسان شكیبا در آن سرگردان ماند' و چنین كرده است و ما از خدا می‏خواهیم كه از لغزش غفلت‏ها در گذرد.

** حكمت(370)؛ هدفداری انسان و ضرورت تقوا

نقل كرده اند كه امام(ع) كمتر بر منبری می‏نشست كه پیش از سخن، این عبارت را نگوید: ای مردم! از خدا بترسید. هیچكس بیهوده آفریده نشد تا به بازی پردازد و او را به حال خود وانگذاشته‏اند تا خود را سرگرم كارهای بی‏ارزش نماید.

مبادا كه دنیا در نظرش به گونه ای آراسته آید كه آن را جایگزین آخرت كه زشتش انگاشته، قرار دهد.

و آن فریب خورده ای كه در دنیا به بالاترین مقام رسیده، هرگز به پایه كسی كه از آخرت اندك سهمی یافته نرسد.

** حكمت(371)؛ ارزش‏های والای اخلاقی

هیچ شرافتی برتر از اسلام و هیچ عزتی گرامی‏ تر از تقوا و هیچ سنگری نیكوتر از پارسایی و هیچ شفاعت كننده‏ای كار سازتر از توبه و هیچ گنجی، بی‏نیاز كننده‏ تر از قناعت و هیچ مالی در فقرزدایی، از بین برنده‏تر از رضایت دادن به روزی نیست.

كسی كه به اندازه كفایت زندگی، از دنیا بردارد، به آسایش دست یابد و آسوده خاطر گردد، در حالی كه دنیا پرستی كلید دشواری و مركب رنج و گرفتاری است و حرص ورزی و خود بزرگ بینی و حسادت، عامل بی‏پروایی در گناهان است و بدی، جامع تمام عیب‏ها است.

** حكمت(372)؛ عوامل استحكام دین و دنیا

امیرالمومنین(ع) به به جابر بن عبدالله انصاری، صحابه پیامبر فرمودند: ای جابر! استواری دین و دنیا به چهار چیز است: عالمی كه به علم خود عمل كند، جاهلی كه از آموختن سرباز نزند، بخشنده‏ای كه در بخشش بخل نورزد و فقیری كه آخرت خود را به دنیا نفروشد.

پس هر گاه عالم علم خود را تباه كند، نادان به آموختن روی نیاورد. هر گاه بی‏نیاز در بخشش بخل ورزد، تهیدست آخرت خویش را به دنیا فروشد.

ای جابر كسی كه نعمت‏های فراوان خدا به او روی كرد، نیازهای فراوان مردم نیز به او روی آورد. پس اگر صاحب نعمتی حقوق واجب الهی را بپردازد، خداوند نعمت‏ها را بر او جاودانه سازد و آن كسی كه حقوق واجب الهی در نعمت‏ها را نپردازد، خداوند آن را به زوال و نابودی كشاند.

فراهنگ ** 1003 **





:: برچسب‌ها: کانادا , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
تاپ تاپان در تاریخ : 1390/12/19/5 - - گفته است :
سلام دوست عزيز
بازديد كمي داري؟
مي خواي بازديدت بره بالا؟
مي خواي پيچ رنكت بره بالا؟
مي خواي ترافيكت زياد بشه؟
تاپ تاپان اين كارو واست انجام ميده. روش كار اينجوريه كه شما اول كدي كه ما در اختيارت مي زاريم رو تو قسمت اخر ويرايش قالبت مي ذاري بعد لينك خودتو ارسال مي كني و لينك شما در حدود بيش از 2000 هزار وبلاگ نمايش داده ميشه كه اون 2000 وبلاگ نيز كد رو در قالبشون قرار دادن.
ما ضمانت مي كنيم كه بازديد شما بالا مي رود در غير اينصورت شما مي توانيد كد ما را از قالبتان حذف كنيد
لينك فقط يه مطالب پذيرفته مي شود
منتظرت هستيم دوست عزيز


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: