دستگیری روزنامه نگارهندی موجی از نگرانی در بین مسلمانان این كشور ایجاد كرده است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا؛ این روزنامه هندی روز پنج شنبه درگزارشی با عنوان 'باید مشخص كنیم كه اسیر و برده اسرائیل هستیم یا انسان های آزاد' نوشت: اقشار مختلف، دستگیری محمد احمد كاظمی، خبرنگار و ستون نویس معروف را یك اقدام نادرست دانستند.

به نوشته این روزنامه آنها معتقدند كه دولت هند دوباره همان مسیری را طی می كند كه مردم از آن ناراحت اند و به خاطر آن، در اتار پرادش علیه دولت مركزی رأی دادند و برخی ها می گویند كه دولت ما كاملاً به اشاره های آمریكا و اسرائیل می رقصد و بار دیگر خطر اسیر و برده شدن این كشور احساس می شود.

به نوشته این روزنامه این اتهامات علیه یك خبرنگار كاملاً نادرست و حمله مستقیمی است به چهارمین ركن دموكراسی كه تحت فشار اسرائیل انجام شده است.

مولانا سید احمد بخاری امام شاهی مسجد جامع دهلی نیز گفت: رژیم صهیونیستی تروریست است و اسرائیل این انفجار را طبق یك توطئه انجام داد و معتقدم كه محمد احمد كاظمی به دستور اسرائیل دستگیر شده است.

وی افزود: مسلمانان به دلیل همین نوع ظلم و بی عدالتی از حزب كنگره دور شده اند .

وی گفت كه چنانچه حزب كنگره هنوز هم رفتار خود را تغییر ندهد، ناراحتی مسلمانان از این حزب كم نخواهد شد بلكه سرنوشت حزب كنگره در آینده نیز مانند امروز خواهد بود.

به نوشته روزنامه صحافت، شعیب اقبال یكی از سیاستمداران معروف دهلی گفت، تاسف آور است كه یك فرد بیگناه به این صورت در این قضیه متهم شده است.

وی افزود: چنانچه نامبرده واقعاً مقصر باشد، باید علیه وی اقدام شود. اما دستگیری وی صرفاً بر اساس اتهامات، نادرست است. وی گفت كه فعلاً در حال گردآوری اطلاعات در این خصوص می باشد و به زودی جنبشی در اعتراض به این دستگیری به راه خواهد انداخت.

مولانا محمد محسن تقوی رئیس شاخه دهلی مجلس علماء هند، دستگیری محمد احمد كاظمی را یك كار انجام شده تحت فشار آمریكا و اسرائیل دانست.

وی گفت: همانطور كه افراد بیگناه در ایالت های گوجرات و ماهاراشترا به اتهام تروریسم دستگیر و به زندان ها انداخته می شوند، دولت دهلی نیز همان مسیر را اتخاذ نموده است.

دكتر ظفرالاسلام خان رئیس مجلس مشورتی هند نیز اظهار داشت: محمد احمد كاظمی یك خبرنگار محترم و بامسئولیت است و این اتهام علیه وی باعث نگرانی است.

وی گفت: تا وقتی كه دولت و پلیس مدرك معتبری نداشته باشد، دستگیر كردن یك نفر صرفاً بر اساس شك و گمان یك جنایت است.

وی افزود: پلیس جرأت ندارد كه با تروریست های هندوهای افراطی برخورد كند، ولی در مسئله مسلمانان بلافاصله فعال می شود. وی گفت كه در اعتراض به دستگیری مسلمانان، جنبشی به راه خواهد انداخت.

روزنامه صحافت در ادامه نوشت: كمیته هماهنگی مسلمانان هند نیز دستگیری محمد احمد كاظمی را به شدت محكوم نموده است. این كمیته نشستی اضطراری در دفتر مركزی سازمان جماعت اسلامی هند به ریاست دكتر مجتبی فاروق رئیس كمیته مذكور برگزار شد.

در این نشست گفته شد كه محمد احمد كاظمی نه تنها یك خبرنگار ارشد می باشد، بلكه همواره به نفع مردم و كشور كار كرده است. این افراد طی نامه هایی خطاب به وزیر كشور، رئیس پلیس دهلی و سروزیر دهلی خواسته اند تا بلافاصله در این موضوع دخالت و تضمین نمایند كه سلسله دستگیری های جوانان مسلمانان متوقف خواهد شد.

آساق ** 589**3404





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: