دومین كنگره شهدای عشایر كشور در قصرشیرین آغاز بكار كرد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، هدف از برگزاری دومین كنگره شهدای عشایر نهادینه كردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل آینده بخصوص نسل جوان عنوان شده است این كنگره از امروز بمدت دو روز در این شهرستان با اجرای برنامه های مختلفی برگزار می شود.

شهرستان قصرشیرین پتانسیل بسیار خوبی برای برگزاری این چنین برنامه های فرهنگی دارد بر این اساس مسوولان و دست اندركاران این منطقه تمام تلاش خود را برای معرفی فرهنگ عشایری و نقش شهدای عشایر قصرشیرین، این قشر مرزدار و غیور را در دفاع از آرمانهای نظام اسلامی بخصوص در هشت سال دفاع مقدس به دیگر استانهای كشور بكار گرفته اند.

در دومین كنگره شهدای عشایر كشور خانواده های معظم شهدای عشایری از استان های ایلام، آذربایجانهای غربی و شرقی، كردستان، كرمانشاه، لرستان و همدان حضور دارند.

مقدمات برگزاری این یادواره در محل تپه ایثار انجام شده و امكاناتی همچون سرویسهای بهداشتی، تسطیح محل برگزاری كنگره، استقرار نمایشگاه های صنایع دستی و پخت شیرینی و نان محلی در سیاه چادرهای عشایر، استقرار كلاس و مدرسه عشایری انجام شده است.

تامین امنیت محل برگزاری، تامین روشنایی، استقرار تانكر آبرسانی، آماده سازی هتل ها و اماكن اقامتی شهر برای اسكان خانواده های شهدای عشایر كشور، آمادگی لازم برای اجرای مسابقات انشا نویسی نقش عشایر در دفاع مقدس و برنامه های فرهنگی، شعر و بازی های محلی عشایر از دیگر اقداماتی است كه در محل برگزاری این یادواره صورت گرفته است.

این شهرستان مرزی در غرب استان كرمانشاه از شب گذشته میزبان 200 خانواده شهید عشایر كشور از استانهای مختلف بوده كه برای حضور در دومین كنگره شهدای عشایر وارد قصرشیرین شده اند.

تشكیل چند كمیته تخصصی برای برگزاری باشكوه دومین كنگره شهدای عشایر كشور از دیگر اقدامات مسوولان شهرستان قصرشیرین برای هر چه بهتر برگزار شدن این كنگره كشوری است.

عشایر استان كرمانشاه 400 شهید تقدیم انقلاب و دفاع مقدس كرده اند.ك/3

9102/ 1645





:: برچسب‌ها: درختان , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: