دبیر كل سازمان همكاریهای اسلامی ، برگزاری موفق انتخابات ایران را تبریك گفت
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از نمایندگی دایم ایران نزد سازمان همكاریهای اسلامی ،'اكمل الدین احسان اوغلو ' دبیركل این سازمان در دیدار با 'حمیدرضا دهقانی ' سفیر و نماینده ایران در سازمان یادشده، برگزاری موفقیت آمیز نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران را تبریك گفت .

'اكمل الدین احسان اوغلو 'در این دیدار بر روابط و همكاری خوب جمهوری اسلامی ایران و این سازمان تاكید كرد.

وی در مورد تحریم های اقتصادی و برخی جو سازیهای رسانه ای علیه ایران تصریح كرد: بارها در زمانها و مكانهای مختلف بر بی اثر بودن تحریمها و محكومیت آن تاكید كرده ام .

اوغلو در خصوص احتمال جنگ نیز گفت : مكررا به مقامات غربی هشدار داده ام كه جنگ علیه ایران نوعی دیوانگی است و باز كردن درب جهنم به روی منطقه است .

دبیركل سازمان همكاریهای اسلامی' OIC' تصریح كرد: این سازمان ، تحولات جهان اسلام را به دقت پیگیری می كند .

وی در مورد درخواست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری اجلاس كمیته قدس بمنظور بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی گفت : موضوع را به مقامات مغرب به عنوان رییس كمیته قدس منعكس كرده ایم و منتظر اقدامات آنها هستیم .

اوغلو ادامه داد: سازمان برای حل بحران سوریه و بحرین دیپلماسی كاملا آرام را دنبال می كند و به سوریه پیشنهاد ارسال كمكهای انسان دوستانه را ارایه داده اما تاكنون پاسخ مثبتی دریافت نكرده است .

نماینده دایم جمهوری اسلامی نزد سازمان همكاریهای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تشكر از مواضع سازمان نسبت به وقایع اسلام ستیزی از جمله اهانت اخیر به ساحت قرآن كریم و برخی اقدامات و اظهارات دیگر ،مواضع ایران در مورد تحولا جهان اسلام را تشریح كرد.

'حمیدرضا دهقانی'با تاكید بر اینكه سازمان همكاریهای اسلامی به عنوان سازمان امت اسلام باید نقش فعالی در حل مشكلات جهان اسلام ایفا كند ،گفت : لازم است این تشكل همه كشورهای اسلامی كه به عنوان برادران دینی در این سازمان دور هم جمع شده اند را به همكاری ترغیب كند.

1592

سیام **1708





:: برچسب‌ها: آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: