نخست وزیر انگلیس تلفنی با ولادیمیر پوتین گفت و گو كرد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نخست وزیری انگلیس، كامرون در این گفت و گو همچنین آمادگی خود را برای بنای روابط عمیق تر سیاسی و تجاری میان دو كشور اعلام كرد.

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه در انتخابات روز گذشته آن كشور با كسب اكثریت قاطع آراء باردیگر به عنوان رییس جمهوری به كاخ كرملین راه یافت.

'كامرون و پوتین در مورد اهمیت تقویت روابط دو جانبه هم نظر بودند اما در عین حال اذعان داشتند كه دو كشور در مورد بسیاری از مسائل دارای دیدگاه های متفاوت هستند.'

بر اساس بیانیه نخست وزیری انگلیس دو طرف در این گفت و گوی تلفنی درباره تحولات سوریه و ضرورت اقدام یكپارچه بین المللی برای پایان دادن به خشونت ها و جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع و بروز جنگ داخلی در سوریه، تبادل نظر كردند.

وتوی قطعنامه پیشنهادی اتحادیه عرب درباره سوریه توسط روسیه و چین در ماه گذشته، واكنش توام با عصبانیت انگلیس و دیگر كشورهای غربی را به دنبال داشت.

روابط انگلیس و روسیه طی دو دهه گذشته همواره با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده و دو كشور هر از گاهی طرف مقابل را به جاسوسی و اعمال خلاف شئون دیپلماتیك در خاك كشور مقابل متهم كرده اند، اما مهمترین تحول روابط لندن - مسكو به سال 2006 میلادی باز می گردد كه سایه سنگین آن هنوز بطور كامل برطرف نشده است.

در نوامبر سال 2006 میلادی فردی به نام 'الكساندر لیتویننكو' مامور اطلاعاتی سابق روسیه كه به انگلیس پناهنده شده بود و در لندن اقامت داشت به طرز مشكوكی به قتل رسید. منابع انگلیسی قتل این جاسوس سابق را به یك جاسوس دیگر روسی به نام 'آندره لوگووی' نسبت دادند و مدعی شدند كه وی با فرمان مقامات روسی و مشخصا ولادیمیر پوتین رییس جمهوری وقت روسیه اقدام به این كار كرده است.

پلیس انگلیس نیز بعدا به طور رسمی 'لوگووی' را به مسموم كردن 'لیتویننكو' با نوعی ماده رادیو اكتیو متهم كرد و از مقامات روسی خواست كه وی را برای بازجویی و محاكمه به انگلیس تحویل دهند.

این درخواست انگلیس نه تنها به رغم گذشت شش سال و اعمال فشارهای مختلف اجابت نشده، بلكه مقامات روسی هر بار با قاطعیت در مقابل اعمال فشارهای انگلیس مقابله به مثل كرده اند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: بهار , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: