موادی از لایحه حمایت از خانواده در اختیار نمایندگان نیست
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'مصطفی كواكبیان' در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در اخطار قانون اساسی افزود: این لایحه پیش از تعطیلات مجلس در اختیار نمایندگان قرار گرفت و اكنون موادی از این لایحه كه در حال بررسی است در دسترس نمایندگان نیست.

وی یادآور شد: این لایحه یكی از مهم ترین لوایح كشور است كه تعیین كننده سرنوشت خانواده ها است.

نماینده سمنان در مجلس تصریح كرد كه بهتر است مواد این لایحه در صحن قرائت شود تا اظهارنظر نمایندگان از پختگی بیشتری برخوردار باشد.

محمدرضا باهنر نایب رییس اول مجلس كه پس از علی لاریجانی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت،گفت: این لایحه پیش از تعطیلات مجلس توزیع شد ولی با توجه به اهمیت آن مواد آن امروز در صحن علنی قرائت می شود تا بیشتر مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

گزارش شور دوم كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص بخشی از مواد لایحه حمایت از خانواده امروز در مجلس بررسی شد.

**باهنر: آقای كواكبیان 30 ثانیه صحبت نكنید

نایب رییس مجلس اول شورای اسلامی درادامه جلسه علنی امروز مجلس در اعتراض به نحوه تذكر دیگر نماینده سمنان گفت: شما خواستار تذكر هستید ولی با ماده 23 لایحه حمایت از خانواده مخالفت كردید.

باهنر از كواكبیان خواست تا 30 ثانیه صحبت نكند تا صحبت وی منعقد شود.

وی ادامه داد: مشابه این تذكر را نماینده زنجان نیز ارایه كرد نمی شود كه عنوان كنیم با حذف این ماده یا با تصویب آن حیثیت مجلس از بین می رود، این چه كاری است؟

نایب رییس اول مجلس تصریح كرد: در سال گذشته پیشنهادهایی درمورد مواد 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده در مجلس مطرح شد كه رییس جلسه آن را برای بررسی بیشتر به كمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع داد.

باهنر اظهار داشت: اگرچه این كمیسیون، علی مطهری را به عنوان پیشنهاد دهنده قانع نكرد ولی فرآیند آیین نامه ای آن طی شده است.

علی مطهری امروز پیشنهاد داد كه ماده 23 لایحه حمایت از خانواده این گونه تصویب شود كه مرد درصورت داشتن تمكن مالی و شرط عدالت می تواند ازدواج مجدد كند.

جمشید انصاری نماینده زنجان نیز در تذكر ماده 155 آیین نامه داخلی مجلس گفت: پیشنهاد آقای مطهری در سال 87 مطرح شد و رای نیاورد و مجددا نمی توان این پیشنهاد را مطرح كرد.

باهنر نیز پاسخ داد: با توجه به این كه كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بخش هایی از این مواد را حذف كرده مطهری می تواند پیشنهاد ابقا را ارایه دهد.

سیام**1053**9132





:: برچسب‌ها: سقوط , باغ وحش , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: