ایتالیا در بحران - خشم ایتالیایی ها علیه دولت مونتی
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، مهاجران خارجی در ایتالیا، روز پنجشنبه گذشته علیه بی عدالتی ها، شرایط دشوار كاری و سیاست های نژادپرستانه در این كشور، اعتصاب سراسری كردند.

مهاجران خارجی برای سومین سال پی در پی در ایتالیا علیه آنچه 'نژادپرستی نهادی' خواندند، روز اول ماه مارس در این كشور دست از كار كشیدند تا صدای اعتراض خود را به گوش جهان برسانند.

مهاجران خارجی در ایتالیا طی سال های 2010 و 2011 میلادی نیز با اعتصاب سراسری در این كشور چرخه كار را متوقف كردند.

در ایتالیا بیش از 4.5 میلیون مهاجر خارجی كار و زندگی می كنند، اما بسیاری از مهاجران بدون قرارداد بكار گرفته شده اند و كارفرمایان حقوق اولیه آنها را نادیده می گیرند.

كارهایی با ضریب خطر بالا، كم درآمد و سیاه، كارگری در ساخت و ساز، صنایع فولاد، صنایع رنگ، كارگری در منازل و پرستاری از سالمندان، از جمله مشاغل مهاجران در ایتالیا است.

با اعمال سیاست های ریاضت اقتصادی دولت ایتالیا، كاركنان بخش حمل و نقل عمومی ایتالیا هفته گذشته برای چندمین بار در دو ماه گذشته در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت 'ماریو مونتی'، در سراسر این كشور اعتصاب كردند.

این اعتصاب سراسری با دعوت اتحادیه های صنفی بخش حمل و نقل عمومی ایتالیا برگزار شد و كاركنان در بخش های مختلف زمینی، دریایی و هوایی از جمله اتوبوسرانی، تراموا، مترو، قطار، كشتی، هواپیما و حتی رانندگان كامیون و شاغلان در عوارضی اتوبان ها نیز در این اعتصاب شركت و دست از كار كشیدند.

اعتصاب بخش حمل و نقل عمومی ایتالیا در شهرهای مختلف ایتالیا در ساعت های مختلف برگزار شد و اتحادیه های بزرگ صنفی 'Filt-Cgil', 'Fit-Cisl' و 'Uiltrasporti' در ان شركت كردند و بار دیگر اعتراض خود را علیه سیاست های ریاضت اقتصادی دولت مونتی نشان دادند.

'فرانكو ناسو' دبیركل اتحادیه Filt-Cgil ، با اعلام برگزاری این اعتصاب، گفت كه در سیاست های دولت مونتی، عنصری جهت توسعه برای سیستم حمل و نقل كشور مشاهده نمی شود و ایتالیایی ها نگران بدتر شدن اوضاع بحرانی كنونی هستند.

'لوئیجی سیمونه' دبیر كل اتحادیه 'Uiltrasporti' نیز با بیان اینكه كشتی ها غرق شدند، آلیتالیا(شركت هواپیمایی ایتالیا) دیگر پرواز ندارد و راه آهن نیز متوقف شده است، گفت : اوضاع ایتالیا دیگر بدتر از این نمی شود.

اما روز گذشته رم پایتخت ایتالیا همزمان شاهد چند تظاهرات از جمله اعتراض علیه ساخت خط راه اهن سریع السیر از شمال ایتالیا به فرانسه بود.

معترضان به ساخت خط راه اهن سریع السیری كه شهرهای تورینو در شمال ایتالیا و لیون در جنوب فرانسه را به یكدیگر متصل می كند با شعار 'این قطار را متوقف می كنیم'، در سطح خیابان های شهر رم علیه دولت 'ماریو مونتی'‌نخست وزیر تظاهرات كردند.

شركت كنندگان در این تظاهرات در ادامه اقدام اعتراضی خود، بزرگراه شرقی پایتخت ایتالیا را مسدود كردند و برای بیش از نیم ساعت تردد در بزرگراه رم به شهر اكوئیلا را مختل و باعث ایجاد ترافیك سنگین در شرق رم شدند.

این تظاهرات در واكنش به اظهارات اخیر نخست وزیر ایتالیا پیرامون اراده دولت مبنی بر ساخت خط آهن سریع السیر در شمال این كشور برگزار شد.

مونتی اخیرا اظهار داشت كه دولت ایتالیا با اعتقاد كامل به تعهدات بین المللی، كار ساخت راه آهن سریع السیر را با وجود اعتراضات گسترده مردمی ادامه می دهد.

در این تظاهرات شركت كنندگان اقدام به پرتاب ترقه و فشفشه كردند كه در ان شماری از خبرنگاران و تصویربرداران دچار اسیب دیدگی شدند .

روز پنجشنبه گذشته نیز اعتراض شهروندان ایتالیایی در منطقه 'وال سوزا' در شمال ایتالیا علیه احداث این خط آهن با مداخله پلیس ضد شورش به خشونت كشیده شد.

این درگیری ها در حوالی بزرگراه 'شماره 32 ' میان شهرهای 'تورین' و 'باردونكیا' بین معترضان و ماموران ضد شورش پلیس ایتالیا شكل گرفت و براثر آن علاوه بر زخمی شدن ده ها معترض و بازداشت 5 شهروند، 13 مامور پلیس نیز مجروح شدند.

شهروندان معترض ایتالیایی بر این عقیده اند كه احداث تونل و خط آهن سریع السیر، تنها به ثروتمندتر شدن ثروتمندان، سیاسیان و باندهای مافیا می انجامد.

در ادامه اعتراض ایتالیایی ها علیه سیاست های اقتصادی دولت، روز گذشته نمایندگان 700 هزار شركت ایتالیایی نیز در اعتراض به سوء مدیریت بحران اقتصادی، ورشكستگی شركت ها و بیكاری فزاینده در ایتالیا بویژه در بخش مسكن و ساخت و ساز، در رم پایتخت این كشور تظاهرات كردند.

این تظاهرات با فراخوان اتحادیه های صنفی Feneal Uil - Filca Cisl - Fillea Cgil برگزار شد و معترضین با كشتی، قطار و هواپیما و بیش از 150 اتوبوس از نقاط مختلف كشور به پایتخت آمدند تا به نمایندگی از بیش از یك میلیون شاغل در بخش مسكن و 700 هزار شركت ایتالیایی، صدای خود را به گوش مسوولان برسانند.

اتحادیه های صنفی اعلام كردند كه عدم سرمایه گذاری های لازم و روند منفی بازار مسكن و ساخت و ساز كه باعث كاهش یك سوم خرید و فروش ها از سال 2006 تا 2011 میلادی و تاخیر در پرداختی ها از سوی ادارات دولتی شده است، این بخش را به مرز ورشكستگی كشانده و از سویی از آغاز بحران اقتصادی تاكنون حدود 300 هزار فرصت شغلی در بخش ساخت و ساز در ایتالیا از دست رفته است.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: جشنواره , کالیفرنیا , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: