سنا فرانسه به مكانیسم ثبات مالی اروپایی رای مثبت داد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مكانیسم به عنوان ساختار مشترك تامین اعتبار برای كشورهای منطقه یورو كه با مشكل مالی مواجه هستند ، بشمار می رود.

این در حالی است كه مجلس ملی این كشور نیز در نشست اخیر خود به متمم بودجه ای پیشنهادی دولت فرانسه رای مثبت داده و نهایی شدن آنرا به سنا این كشور موكول كرد.

فرانسه ظرف ماههای اخیر چندین متمم از جمله دو طرح ریاضتی را برای كسب درآمدزایی بیشتر و كاستن از كسری بودجه 93 میلیارد یورویی خود به مجلس های این كشور ارایه داده است.

فرانسه بدلیل بدهی های عمومی كلان و كسری در بودجه عمومی كه با استانداردهای اروپایی همخوانی ندارد به شدت از سوی مجامع اروپایی و جهانی تحت فشاراست.

بدهی این كشور هفت درصد بیشتر از درآمد ناخالص ملی آن می باشد كه ضروری است این میزان ظرف سالیان آتی به حدود سه درصد متناسب با معیار تعیین شده در پیمان ثبات اروپایی كاهش داده شود.

این مكانیسم رای ممتنع سناتورهای سوسیالیست فرانسه را به همراه داشت.

قراراست این دو پیمان اول مارس سالجاری میلادی به صوت رسمی توسط 25 كشور عضو اتحادیه اروپایی به امضا برسد.

این درحالی است كه ' فرانسوا اولاند'، نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وعده كرده است درصورت كسب پیروزی در مبارزات انتخاباتی امسال برای كسب كرسی الیزه ، در این مكانیسم بازنگری خواهد كرد.

فرانسه كه به همراه شماری از كشورهای حوزه یورو با بحران بی سابقه اقتصادی مواجه است ، از بدهی عمومی یك هزار و 700 میلیارد یورویی نیز رنج می برد.

اروپام **1495 **1575





:: برچسب‌ها: مربع , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: