مردم نیویورك در اعتراض به افزایش هزینه های دارویی و درمانی تظاهرات كردند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه به وقت محلی صدها نفر از مردم نیویورك به همراه جمعی از معترضان جنبش وال استریت با تجمع در مقابل بزرگترین شركت دارو سازی آمریكا در منطقه منهتن خواستار اقدام فوری كاخ سفید و سنا برای كاهش هزینه های هنگفت دارویی و درمانی شدند.

تظاهر كنندگان معتقدند كه در سایه نظام سرمایه داری شركت های بزرگ دارو سازی بدون در نظر گرفتن توان مالی مردم، قیمت انواع داروها و هزینه های درمانی را به صورت غیر قابل تصور افزایش داده اند.

تظاهر كنندگان فریاد می زدند آیا نظام درمانی و همچنین مسوولین دولتی نمی دانند به خاطر هزینه های سنگین درمانی، بسیاری از مردم آمریكا فاقد هر نوع بیمه ای هستند و با وجود انواع بیماری ها امكان مراجعه به پزشك و بیمارستان هارا ندارند.

'دانا لین' یكی از پزشكان بیمارستان های نیویورك كه برای همدردی با مردم در این تظاهرات شركت كرده بود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت :بیش از 50 درصد مردم آمریكا به دلیل گرانی هزینه های درمانی و دارویی قادر به درمان خود نیستند.

وی افزود : هزینه درمان در آمریكا به حدی زیاد است كه مردم با داشتن بیمه هم به سادگی نمی توانند به پزشك مراجعه كنند، پس اگر كسی فاقد بیمه باشد، امكان مراجعه پزشك برای او تقریبا محال است.

این پزشك معترض افزود : روزانه صدها نفر به مطب من مراجعه می كنند كه فاقد هر نوع بیمه درمانی هستند در حالی كه از انواع بیماریها رنج می برند.

او افزود : معمولا این بیماران از من می خواهند برای آنها داروی گیاهی تجویز كنم زیرا داروهای گیاهی به مراتب ارزان تر از داروهای شیمیایی است.

'كارمن گنزالس' پرستار یكی از بیمارستان های نیویورك كه به نشانه اعتراض و همدردی با مردم دراین تظاهرات گسترده حضور یافته بود، گفت : با وجود آنكه دولت به خوبی می داند مردم قادر به تامین هزینه های درمانی خود نیستند، اما هیچ اقدام مناسبی برای جلوگیری از افزایش بی رویه هزینه های درمانی و داوریی به عمل نمی آورد.

مردم آمریكا به نشانه اعتراض به نظام سرمایه داری و نابرابری های اجتماعی بیش از شش ماه است كه اعتراض های خود را در قالب جنبش مردمی وال استریت آغاز كرده و تلاش دولتمردان و پلیس برای ممانعت از ادامه این تظاهرات به رغم بازداشت ها و حتی تلفات جانی بی نتیجه مانده است.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: عروسی , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: