ارزیابی عملكرد معاونت های دانشجویی دانشگاه ها ازابتدای 91 آغازمی‌شود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'محمود ملاباشی' روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: از سال آینده حمایت سازمان امور دانشجویان به دانشگاه هایی كه نمره قابل قبولی در ارزیابی خدمات معاونت دانشجویی به دست آورند اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی لوح فشرده فعالیتهای حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم در فاصله سال های 1357 تا 1387 تهیه شده كه دراختیار پژوهشگران متقاضی قرار خواهد گرفت.

ملاباشی از جمع آوری اطلاعات سوابق تحصیلی و ارزشیابی مدارك دانش آموختگان ایرانی دانشگاههای خارج كشور از سال های 1340 تا 1390 در قالب یك بانك اطلاعاتی در وزارت علوم خبر داد.

وی درمورد عملكرد زیرمجموعه های مختلف معاونت دانشجویی وزارت علوم از سال 84 تاكنون توضیح داد: در سال 84 تعداد 593 نفر موفق به دریافت بورس داخل شدند كه این آمار در حال حاضر به چهار هزار و 474 نفر افزایش یافته است كه این افراد به عنوان عضو هیات علمی فعالیت خواهند كرد.

ملاباشی شمار دانشجویان بورسیه ایرانی در دانشگاه های خارجی در سال 84 را 125نفر ذكر كرد و گفت كه این تعداد در سال جاری به 419 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 84 تعداد 211 دانشجو به فرصت های مطالعاتی كوتاه مدت اعزام شدند كه این تعداد الان به دو هزار و 86 نفر افزایش یافته است.

رییس سازمان امور دانشجویان كشور خاطرنشان كرد: تعداد دانشجویان اعزام با هزینه شخصی كه در سال 84 از تسهیلات وزارت علوم برخوردار شدند 564 نفر بود كه در سال جاری به شش هزار و 953 نفر رسیده است.

وی میزان پذیرش دانشجوی غیرایرانی در سال 84 را شش هزار و 838 نفر اعلام كرد و گفت كه تعداد این دانشجویان هم اكنون 13 هزار و 400 نفر شده است.

ملاباشی با بیان اینكه آیین نامه های جدید شوراهای صنفی و دانشجویان شاهد و ایثارگر در انتظار تایید نهایی وزیر علوم است گفت: ممكن است به منظور تسریع در اجرای امور، اختیار امضای نهایی این آیین نامه ها به رییس سازمان اموردانشجویان كشور و یا یك كمیته ویژه با انتخاب وزیرعلوم تفویض شود كه دراین صورت تا قبل از پایان سال جاری، آیین نامه های جدید به دانشگاهها ابلاغ شود.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: درخت , نشان , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: