معاون رییس جمهوری: عدم توازن در محیط موجب كاهش آب دریاچه ارومیه شده است
نوشته شده توسط : xmovies

'محمدجواد محمدی زاده' روزدوشنبه درجمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به اینكه بارگذاری طبیعت باید به اندازه طاقت و توان آن باشد، اظهار كرد: بارگذاری در دریاچه ارومیه بالا بوده و بر این اساس، آب اجازه ورود به سطح دریاچه را پیدا نمی كند.

وی افزایش سطح زیركشت آبی را یكی از دلایل اصلی كاهش آب دریاچه ارومیه برشمرد و افزود: در50 سال گذشته حوضه آبریز این دریاچه و كشت آبی، حدود 23 هكتار بود و این میزان درحال حاضر به 680 هكتار افزایش یافته است.

محمدی زاده تاكید كرد: غفلت 40 تا 50 ساله از دریاچه، موجب ایجاد مشكل شده به طوری كه آورد آب كم شده و از طرفی برداشت آب در بالا دست بیشتر شده است.

وی اظهاركرد: باید مصرف آب در دریاچه ارومیه مدیریت می شد كه در این خصوص شخص رییس جمهور به صورت مستقیم درجلسات مربوط شركت و دستورات لازم راصادر و بودجه مناسبی نیز در اختیار دستگاه های متولی قرار گرفت.

محمدی زاده، انتقال آب حوضه به حوضه از ارس و كردستان كه طی پنج سال آتی پایان می یابد را از جمله اقدامات انجام شده در افزایش آب دریاچه ارومیه اعلام و اضافه كرد: با آغاز اصلاح روشهای آبیاری كشاورزی، آورد آب را نیز افزایش می دهد.

وی افزود:‌ دو هزار و 760 میلیون ریال اعتبار ویژه به این طرح اختصاص داده شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خاتمه گفت: اعتبار انتقال آب حوضه به حوضه از 250 میلیارد ریال به 10 برابر این میزان افزایش یافته است.

7223/587





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: