تولید محصولات پتروشیمی با استفاده از ظرفیت های خالی افزایش می یابد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'عبدالحسین بیات' افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های خالی تولید به منظور افزایش توان تولید با برنامه ریزی های جدید در حال انجام است.

وی ادامه داد: ظرفیت های خالی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در سراسر جهان وجود دارد، اما با یك برنامه جامع و مدون، قابلیت بهره برداری از این ظرفیت ها وجود دارد.

به گفته وی، صنایع پتروشیمی ایران هم اكنون دارای ظرفیت های خالی تولید است كه با برنامه ریزی و سرمایه گذاری های جدید و تامین خوراك واحدهای تولیدی، استفاده از این ظرفیت ها برای افزایش تولید میسر خواهد شد.

مدیر عامل شركت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه ریزی برای دستیابی به ظرفیت تولید 100 میلیون تنی در صنعت پتروشیمی گفت: ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی هم اكنون در مرز 51 میلیون تن است.

وی درباره برنامه های آینده صنعت پتروشیمی اظهار كرد: قرار است در برنامه پنجم توسعه 50 میلیون تن ظرفیت جدید نصب شود كه این میزان، معادل ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی در نیم قرن گذشته خواهد بود و با تحقق آن مجموع ظرفیت صنعت پتروشیمی به 100 میلیون تن خواهد رسید.

بیات با بیان این كه دستیابی به این هدف به 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید نیاز دارد، افزود: تا پایان برنامه چهارم در مجموع با 46 میلیارد دلار سرمایه گذاری، ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی به 51 میلیون تن رسیده است.‌

وی از تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری بانك‌های عامل در طرح‌های پتروشیمی خبر داد و گفت: متولیان صنعت پتروشیمی با همراهی سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری و كمك‌های فنی و اقتصادی در وزارت اقتصاد و دارایی، با حضور در همایش‌های بین‌المللی به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران می‌پردازند.

بیات درباره فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه صنایع پایین دستی گفت: با گردهم آمدن سه قطب استانداری‌ها از وزارت كشور، پتروشیمی از وزارت نفت و معاونت برنامه‌ریزی وزارت امور اقتصاد دارایی اقدام های موثری برای توسعه این صنایع در كشور انجام شده است.

وی هدف‌گذاری صنعت پتروشیمی را برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات میانی پتروشیمی به كالاهایی با ارزش افزوده بالاتر عنوان و ابراز امیدواری كرد كه روزی برسد كه یك قطره نفت خام از كشور صادر نشود و تمام آن به محصولات پایین دستی ارزشمند تبدیل شود.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: