كتاب 'فضایل و خواص بسم الله الرحمن الرحیم' روانه بازار نشر شد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز شنبه خبرنگار معارف ایرنا، در ابتدای این كتاب كه در پنج فصل تدوین شده، به نقل از آیت الله مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید آمده است: تنها سوره توبه است كه بسم الله در آغاز آن نمی بینیم چرا كه سوره توبه با اعلان جنگ به جنایتكاران مكه و پیمان شكنان آغاز شده و اعلام جنگ با توصیف خداوند به 'رحمان و رحیم' سازگار نیست.

نكته این است كه 'الله' جامع ترین نام های خدا است و همه صفات او را یك جا بازگو می كند اما نام های دیگر اشاره به بخشی از كمالات او است، مانند خالقیت و رحمت و مانند آن.

از آنچه گفتیم این حقیقت نیز روشن شد كه گفتن 'بسم الله' در آغاز هر كار هم به معنی 'استعانت جستن' به نام خدا است و هم شروع كردن به نام او و این دو یعنی 'استعانت' و 'شروع' كه مفسران بزرگ ما گاهی آن را از هم تفكیك كرده اند و هر كدام یكی از آن دو را در تقدیر گرفته اند به یك ریشه باز می گردد.

در فصل اول این كتاب با عنوان 'معنا و شرح بسم الله الرحمن الرحیم و فضیلت آن' موضوعاتی چون معانی بسم الله الرحمن الرحیم، جایگاه و فرق رحمان با رحیم و رابطه بسم الله الرحمن الرحیم با اسم اعظم خداوند، ارایه شده است.

'فضایل و خواص' عنوان فصل دوم این كتاب است كه در آن مطالبی چون تكمیل بندگی با ذكر بسم الله الرحمن الرحیم، دور شدن شیطان با ذكر بسم الله الرحمن الرحیم، برطرف شدن غم و اندوه با ذكر بسم الله الرحمن الرحیم، اشتقاقات بسم الله و فضایل و خواص آن و سایر ادعیه و عبارات تركیبی با بسم الله، گنجانده شده است.

'آداب و وجوب'، 'حكایات و داستان ها' و 'پی نوشت'، عنوان فصل های سوم تا پنجم این كتاب را در بر می گیرد كه در آن به موضوعاتی چون شان نزول بسم الله الرحمن الرحیم، اجر آموختن بسم الله به فرزند، نقش احترام به معبود در دعا و نیایش، اخلاص و نقش آن در عبادت، شناخت خداوند متعال از طریق اسماء الله و اهمیت توجه به معانی اسماء الحسنی و استجابت دعا، پرداخته شده است.

كتاب 'فضایل و خواص بسم الله الرحمن الرحیم' در شمارگان پنج هزار نسخه و با قیمت 50 هزار ریال روانه بازار نشر شده است.

فراهنگ ** 1883 ** 1071





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: