سیمرغ های سی امین جشنواره فیلم فجر امشب به پرواز در می آیند
نوشته شده توسط : xmovies

جشنواره فیلم فجر در سی امین دوره، نسبت به دوره های گذشته به بالندگی قابل توجهی رسیده و تغییراتی در آن صورت گرفته است.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهارشنبه شب در حالی آغاز می شود كه 71 اثر سینمایی برای نمایش در این رویداد سینمایی در بخش ملی آماده شده اند.

بخش ملی جشنواره فیلم فجر میزبان سه بخش است. در بخش 'سودای سیمرغ' امسال 30 اثر سینمایی با یكدیگر رقابت می كنند.

فیلمسازانی از جمله داریوش مهرجویی، همایون اسعدیان، سامان سالور، فرزاد موتمن، محمدعلی باشه آهنگر، مهدی كرم پور، رسول صدر عاملی، خسرو معصومی، سامان مقدم و سعید سهیلی در این بخش با یكدیگر رقابت می كنند.

همچنین در بخش نگاه نو ویژه كارگردانان كار اولی، 22 اثر سینمایی با یكدیگر رقابت خواهند كرد و كارگردانان جویای نام در این عرصه شانس خود را برای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره می آزمایند.

همچنین در بخش خارج از مسابقه سینمای ایران با عنوان آینه سینمای ایران 17 اثر سینمایی به اكران می رسد؛ البته از میان این تعداد پنج فیلم احتمالا به جشنواره نمی رسد.

نكته دیگر آنكه شعار 'امید، اخلاق و آگاهی' به عنوان رویكرد اصلی سی امین جشنواره فیلم فجر انتخاب شده و در نهایت سیمرغ زرین این رویداد به هر فیلمی كه دارای چنین رویكردی باشد از سوی 'محمد خزاعی' دبیر جشنواره اهدا می شود.

در بخش بین الملل نیز شاهد تغییراتی در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستیم. برگزاری دومین كنفرانس هالیوودیسم و اجلاس بیداری اسلامی در سینما با حضور اندیشمندان و فیلمسازان كشور و سایر كشورها از جمله این تغییرات است و 9 اثر سینمایی در كنفرانس هالیوودیسم نمایش داده خواهد شد.

همچنین امسال برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر، پنج اثر سینمایی خارجی روز دنیا در تالار ایوان شمس به اكران عمومی می رسند.

این در حالیست كه در بخش بین الملل، 65 اثر سینمایی حضور دارند.

در بخش جام جهان‌ نما كه مربوط به بخش رقابتی است، 17 اثر سینمایی حضور دارند.

همچنین در بخش جلوگاه شرق مربوط به فیلم های سینمایی آسیایی نیز 12 اثر رقابت خواهند كرد.

در بخش سینمای سعادت با موضوع فیلم های عدالت محور، 10 فیلم، در بخش جشنواره‌ جشنواره‌ها كه غیر رقابتی است 11 اثر و در بخش مرور سینمای جهان 9 اثر به نمایش درخواهند آمد.

امسال همچنین بهترین فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر در بخش بین الملل و ملی به انتخاب مردم برگزیده و تقدیر خواهند شد.

این در حالیست كه در بخش تجلی اراده ملی نیز 30 نهاد شركت داشته و آثار خود را در بخش ملی از میان 71 اثر رسیده به این رویداد سینمایی انتخاب خواهند كرد.

بخش اقلام تبلیغی یكی از بخش‌های جشنواره است كه با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

در این بخش در مجموع 399 اثر از 49 هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید كه از میان آنها 66 اثر به بخش مسابقه راه یافته و برگزیدگان این بخش برخلاف سال های گذشته در اختتامیه معرفی خواهند شد.

همچنین جشنواره فیلم فجر امسال در 9 استان اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، قزوین، خراسان رضوی، لرستان، البرز، خوزستان و كرمان نیز برگزار خواهد شد و این رویداد سینمایی از 17 بهمن ماه در این استان ها آغاز می شود.

بزرگداشت پنج سینماگر كشور نیز در جشنواره سی ام فیلم فجر برگزار می شود. حسین زندباف، علیرضا زرین ‌دست، محمد بزرگ ‌نیا، جمال شورجه و داود رشیدی در فجر سی‌ام و در مراسم افتتاحیه این رویداد ملی تقدیر خواهند شد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر 22 بهمن ماه پایان می یابد.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: سان , جزیره , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: