فهرست ناقضان حقوق بشر سوریه به سازمان ملل متحد داده شد
نوشته شده توسط : xmovies
حمص

شهر حمص به طور مرتب هدف گلوله باران است

سازمان ملل متحد می گوید شواهد معتبری به دست آورده حاکی از آن‌ که فرماندهان ارتش و بعضی از مقامات ارشد دولت سوریه مسئول نقض گسترده حقوق بشردر این کشورند .

یک کمیته از کارشناسان مستقل پاکت سربسته ای را که حاوی نام این افراد است به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه داده اند .

سازمان ملل متحد پس از انتشار نتیجه تحقیقاتی در باره نقض حقوق بشر در سوریه، به یک کمیته مستقل ماموریت داد تا از وضع حقوق بشر سوریه گزارشی تهیه کند.

نتیجه این تحقیقات در ماه فوریه منتشر شده بود.

کارشناسان در گزارش خود به اعمال ضد بشری افسران ارتش و نقض گسترده حقوق بشر اشاره کرده اند.

در این گزارش نوشته شده است که شواهد به دست آمده علیه فرماندهان ارتش سوریه به حدی بوده است که فهرستی از نام ناقضان حقوق بشر و جنایاتی که گفته می شود مرتکب آن شده اند را برای کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارسال شده است.

در این گزارش به پاره ای موارد نقض حقوق بشر از جانب مخالفان دولت سوریه نیز اشاره شده است که بسیار جزئی بوده است.

در همین حال بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که والری آموس، رئیس امور بشردوستانه این سازمان را برای مذاکره با مقامات سوری به دمشق اعزام خواهد کرد.

در این میان گزارش ها از شهر حمص حاکی است که یک روز پس از کشته شدن دو خبرنگار غربی که واکنش های زیادی برانگیخت، محله باب عمرو بار دیگر هدف گلوله باران شدید نیروهای دولتی قرار گرفته است .

جامعه جهانی به طور فزاینده ای خواستار دسترسی سازمان های امداد به شهروندان سوری است که در معرض حملات ارتش سوریه قرار گرفته و شدیدا به دارو دیگر کمک های انسانی نیاز دارند.





:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: