هدفمندسازی یارانه ها گام مهم كاهش مصرف انرژی در ایران است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' ایكیچی كومانو' روز چهارشنبه درنخستین همایش بزرگ دانش آموختگان مركز ملی آموزش مدیریت انرژی در محل پژوهشگاه نیرو، همكاری های ایران و ژاپن در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی را در 55 سال اخیر بی سابقه دانست.

وی افزود: با وجود اینكه راه اندازی مراكز و نهادهای مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی در ایران بسیار مهم است ، اما مهمتر این است كه دانش آموختگان در این بخش بعد از اتمام دوره های آموزشی دانسته های خود را به دستگاه ها و نهادهای نیازمند منتقل كنند.

وی با اشاره به سونامی كه سال 2011 در ژاپن رخ داد و باعث شد از 54 نیروگاه برق هسته ای این كشور، 50 نیروگاه از مدار خارج شود، افزود: با وجود تلاش های گسترده ای كه برای جبران خرابی ها و آسیب های ناشی از این رخداد انجام شده است، اما هنوز هم كارهای زیادی باقی مانده كه از جمله آن می توان به مشكلات ناشی از تخریب نیروگاه هسته ای فوكوشیما اشاره كرد.

وی ادامه داد: اوج مصرف برق ژاپن در فصل تابستان بین ساعت های 12 تا 16 است و با توجه به مشكلات ناشی از سونامی ، صنایع و بخشهای تجاری و خانگی مجبور شدند 15 درصد از مصرف خود را كاهش دهند.

سفیر ژاپن در تهران با بیان اینكه تا قبل از بروز سونامی، یك سوم برق مصرفی ژاپن از نیروگاه های هسته ای این كشور تامین می شد، گفت: ژاپن 54 نیروگاه برق هسته ای دارد كه در حال حاضر تنها چهار نیروگاه مشغول به كار هستند و بقیه از مدار خارج شده اند.

به گفته ی كومانو ، خارج شدن 50 نیروگاه برق هسته ای از مدار اوضاع عرضه و تقاضای برق را در ژاپن بسیار دشوار كرد و باعث شد طی 40 سال اخیر برای نخستین بار تراز تجاری ژاپن منفی شود.

سفیر ژاپن در تهران خاطرنشان كرد: بخشی از بروز این وضعیت برای اقتصاد ژاپن به دلیل تامین گاز طبیعی برای جایگزین كردن برق تولیدی توسط نیروگاههای هسته ای بوده است.

وی با اشاره به همكاری مردم ژاپن برای كاهش مصرف انرژی گفت:بخشهای مختلف اقتصادی و تجاری در كشور ژاپن تا جای ممكن صرفه جویی كردند و این امر آنان نقش قابل توجهی در كاهش مشكلات ناشی از تخریب نیروگاه فوكوشیما داشت.

اقتصام** 2021**1561





:: برچسب‌ها: لندن , نشان , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: