فرمانده آمریکایی: ایران قایق‌های انتحاری در خلیج فارس مستقر کرده است
نوشته شده توسط : xmovies

به گفته مارک فوکس ایران بر تعداد زیردریایی ها وناوچه هایش افزوده است

دریا سالار مارک فوکس، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ( ۱۲ فوریه) در جمع خبرنگاران درمقر این ناوگان در بحرین، از استقرار نیروهایی از سوی ایران در منطقه خلیج فارس خبر داد .

این مقام آمریکایی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، همچنین گفته است که ایران قایق هایی را آماده کرده که می تواند در حملات انتحاری مورد استفاده قرار بگیرد.

ایران در هفته های اخیرتهدید کرده بود که درصورت اعمال تحریم های نفتی علیه این کشور، تنگه هرمز را به روی رفت و آمد کشتی‌ها از جمله نفتکس ها خواهد بست .

آقای فوکس گفته است :"ایران بر تعداد زیردریایی هایش افزوده، و همچنین شمار ناوچه های تهاجمی سریع خود را افزایش داده است."

به گفته آقای فوکس، ایران بعضی از "قایق های کوچک را به وسایلی مجهز کرده که می توان از آنها در عملیات انتحاری استفاده کرد."

این مقام نظامی آمریکایی همچنین افزوده "ما پیشرفت ایران را در زمینه موشک های با برد کوتاه و بلند و همچنین موشک های بالستیک دوربرد و میانبرد را از نزدیک دنبال می کنیم و البته پیشرفت آنها در مورد برنامه های هسته ای را هم دور از نظر نخواهیم داشت."

به گفته دریاسالار فوکس " ایران در حال حاضر دارای ده زیردریایی کوچک است."

کارشناسان نظامی معتقدند که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که درحال گشت زنی در خلیج فارس است از دست کم یک ناو هواپیما برعظیم شامل تعداد قابل توجهی جنگنده تشکیل یافته که شماری ناوچه و ناوشکن آن را همراهی می کنند.

به گفته کارشناسان نظامی، توانایی رزمی امکانات و تجهیزات این ناوگان به نحوی چشمگیر از توانایی نیروی دریایی ایران فراتر است.

ایران تهدید کرده که در صورت اعمال تحریم های نفتی علیه این کشور تنگه هرمز را خواهد بست

با اینهمه، از زمان حمله انتحاری نفرات القاعده به ناو جنگی " یو اس اس کول " در بندر عدن یمن درسال ۲۰۰۰ میلادی آمریکا نسبت به آسیب پذیری تجهیزات دریایی پیشرفته اش در مقابل حملات انتحاری حساسیت بیشتری به خرج می دهد.

حمله انتحاری به این ناو جنگی با استفاده از یک قایق کوچک بمب گذاری شده صورت گرفت و در اثر آن، هفده تن از نظامیان آمریکایی جان خود را از دست دادند.

دریاسالار فوکس در پاسخ به این سوال که آیا نیروی دریایی آمریکا آمادگی مقابله با هر حمله ای را در خلیج فارس دارد گفت:"ما بسیار مراقب و هشیار هستیم و مجموعه ای از راههای ممکن را برای ارائه به رئیس جمهوری آماده کرده ایم."

وی گفت: "ما از آمادگی لازم برخوردار هستیم به طوری که اگر قرار باشد امشب اتفاقی بیفتد ما امروز آماده مقابله با آن هستیم."

این فرمانده آمریکایی در عین حال از اولویت دیپلماسی به عنوان راه اصلی برای حل بحران هسته ای ایران حمایت کرد و گفت:" من کاملا معتقدم که بهترین راه مقابله این بحران، اقدامات دپیلماتیک است و این شیوه باید به پیش برود. اما وظیفه ما این است خود را آماده کنیم و مراقب باشیم.

در خبری دیگر در این زمینه، محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران گفته است که" استراتژی ایران در برابر تهدیدات و تحریم ها، کنترل هوشمند تنگه هرمزاست."

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای جعفری تاکید کرده که "در رابطه با تهدیدات وارد فازجدیدی شده ایم و در حال حاضر این تهدیدات ماست که بر دشمن اثر می گذارد."





:: برچسب‌ها: جشن تولد , شهری , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: