افزایش قیمت كالا و خدمات بدون هماهنگی ممنوع است
نوشته شده توسط : xmovies

'محمد حسین نكویی مهر' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با هشدار به تولیدكنندگان و توزیع كنندگان كالا افزود: افزایش قیمت با بهانه های واهی تغییر نرخ ارز تخلف گرانفروشی محسوب شده و با آن برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به تعهد بانك مركزی در مورد تخصیص ارز مورد نیاز تولیدكنندگان و واردكنندگان با نرخ مرجع و همچنین تعاملات صورت گرفته با تشكل های تولیدی و توزیعی و واردكنندگان كشور گفت: افزایش قیمت ناشی از تغییر نرخ ارز ممنوع است و ‌هرگونه افزایش قیمت دیگر نیز منوط به طی مراحل قانونی افزایش ‌قیمت ها خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه سال نو افزود: انتظار ما از برخی واحدهای اقتصادی اعم از وارداتی، تولیدی، توزیعی و خدماتی كه بدون هماهنگی با این سازمان تغییراتی در قیمت های قبلی خود داده‌اند، این است كه این گروه اندك نسبت به بازگشت قیمت ها به حالت قبل اقدام كنند.

وی عنوان كرد: كلیه مالكان انبارها و سردخانه‌های مستقل و یا حتی تحت مالكیت سایر واحدهای اقتصادی موظف هستند، موجودی كالاهای خود و یا امانی موجود در انبار را برابر ضوابط به این سازمان اطلاع دهند.

وی در عین حال تاكید كرد: در صورت اعلام نشدن موجودی، عمل واحدها مصداق ارتكاب تخلف امتناع و اختفا از عرضه كالا محسوب شده و اگر شرایط تخلف احتكار نیز محرز شود، به عنوان محتكر شناخته شده و با اشد مجازات با متخلف برخورد می‌شود.

نكویی‌ مهر با بیان این مطلب كه سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حكومتی، طی نشستی مشترك پیش‌ بینی های لازم را به منظور مدیریت قیمت ها در سطح بازار انجام داده‌اند، تصریح كرد: این دو سازمان از كلیه ظرفیت ها برای پایش و رصد بازار استفاده می كنند.

وی توضیح داد: با توجه به بهره‌گیری از كلیه ظرفیت‌های بازرسی اصناف، انجمن های حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان با هماهنگی شعب تعزیرات حكومتی در سراسر كشور از این پس در قالب گشت های مشترك نسبت به تشدید نظارت بر بازار، رسیدگی سریع و قاطع با متخلفین و جلب رضایت عموم هموطنان تلاش مضاعف خواهند داشت.

مدیر عامل سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با قدردانی از همكاری مردم در نظارت بازار گفت: مهمترین دغدغه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان ارایه خدمت به مردم است كه این امر همكاری هر چه بیشتر مصرف كنندگان را نیازمند است.

وی از مردم خواست هرگونه شكایت خود را با ارایه اطلاعات از تخلفات اقتصادی از طریق سامانه 124 و یا ستادهای ویژه مستقر در سراسر كشور كه بدین منظور فعال شده است، اعلام كنند تا در آستانه سال نو شاهد آرامش بازار و رضایتمندی هر چه بیشتر مردم باشیم.

اقتصام **1601**1594





:: برچسب‌ها: مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: