روسیه: شورای امنیت در قبال تحولات سوریه موضع متوازن اتخاذ كند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، این بیانیه روز جمعه در نشست علنی دوما پس از بحث نمایندگان درباره اوضاع سوریه با اكثریت آرا تصویب شد و در آن از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده است از طرفین مناقشه در سوریه بصورت یكجانبه طرفداری نكرده و موضع متعادلی را در این مساله اتخاذ كند.

دومای روسیه در بیانیه خود شورای امنیت را از اتخاذ موضع جانبدارانه در باره مساله سوریه برحذر داشته و هشدار داده است: اتخاذ رویكرد غیرمتعادل برای حل بحران سوریه ، فرصت برای گفت و گوهای سازنده در این كشور را از بین می برد.

در بیانیه با اشاره به وتوی قطعنامه شورای امنیت در باره سوریه گفته شده است: نمایندگان روسیه و چین این قطعنامه را رد كردند زیرا كه این سند در شكل كنونی پیشنهادی آن پاسخگوی هدف اصلی جامعه جهانی به معنای توقف خشونت ها در سوریه و برقراری صلح و آرامش در این كشور نیست.

دومای روسیه خاطرنشان كرده است: موضع نمایندگان روسیع در سازمان ملل با سیاست حكومت این كشور برای حل و فصل مسایل سوریه از طریق گفت و گو میان سوری ها و پرهیز طرفین از خشونت كاملا مطابقت می كند.

در بیانیه دوما همچنین گفته شده است كه قطعنامه شورای امنیت نباید حاوی درخواست برای تغییر حكومت ها و رهبران كشورها باشد زیرا كه این گونه امور در حوزه اختیارات ملت های كشورهای مستقل قرار دارد.

نمایندگان دوما خاطرنشان كرده اند: سناریوی پیشنهادی برخی كشورهای غربی و عربی درباره سوریه اهداف كاملا متفاوتی را در برابر سازمان ملل و جامعه جهانی قرار می دهد و در این سناریوها عملا نتایج روند سیاسی در سوریه از پیش تعیین شده است.

دومای روسیه در بیانیه خود از طرف های مناقشه در سوریه دعوت كرده است ضمن پرهیز از بكارگیری نیروی نظامی به مسوولیت خود در قبال سرنوشت ملت سوریه توجه كرده و به جستجوی راهكارهای قابل قبول برای نتیجه بخش شدن مذاكرات بپردازند.

نمایندگان دوما همچنین از اتحادیه عرب خواستار ادامه مشاركت در روند حل و فصل مسایل سوریه و تمدید دوره فعالیت هیات ناظران این سازمان در سوریه شده اند.

'آلكسی پوشكوف' رییس كمیسیون امور بین المللی دومای روسیه در نشست مجلس گفت: روسیه با تكرار سناریوی لیبی در سوریه مخالف است و چنین وضعیتی را خطرناك می داند.

وی با انتقاد از رویكرد مداخله جویانه آمریكا و غرب در مساله سوریه افزود: مداخله در امور داخلی سوریه و حمایت از یكی از طرف های مناقشه آن را درازمدت و خونین می كند.

اروپام/2242**518** 3404





:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: