بیداری ملت ها سرنوشت بشریت را تحت تاثیر قرار خواهد داد
نوشته شده توسط : xmovies

مگر جوانان و روشنفكران در واشنگتن و لندن و مادرید و رم و آتن، با الهام از میدان تحریر، به خیابان ها نیامدند؟ حساس ترین بخش هاي جهان اسلام را نهضت بازگشت به اسلام و اعاده عزت و هویت و رهایي فراگرفته است و همه جا شعار 'اللّه اكبر' به گوش می رسد.

ملت هاي عرب، دیكتاتورهایشان را نمی خواهند، سیطره دست‌نشاندگان و طواغیت را بر خود، دیگر تاب نمي‌آورند، از فقر و عقب‌ماندگي و تحقیر و وابستگي به ستوه آمده‌اند، سكولاریزم را در سایه‌ سوسیالیزم و لیبرالیزم و ناسیونالیزم قومي آزمودند و همگي را بن‌بست یافتند و البته ملت هاي عرب به دنبال افراطي‌گري، خشونت مذهبي، بازگشت به عقب، تعصبات فرقه‌اي و قشریگري با برچسب اسلام گرایي نیز نیستند.

انتخابات تونس و مصر و شعارها و رویكردهاي مردم یمن و بحرین و سایر سرزمین هاي عربي، علامت می دهد كه همه می خواهند 'مسلمان معاصر' بدون افراط خشك‌ سرانه و تفریط غرب گرایانه باشند و با شعار 'الله اكبر' می خواهند مسلمانانه، با تركیب معنویت، عدالت و عقلانیت و با روش مردم‌سالاري دیني، از پس تحقیر و استبداد و عقب‌ماندگي و استعمار و فساد و فقر و تبعیضِ صد ساله رهائي یابند و این، درست‌ترین راه است.

رژیم هاي عربي كه در معرض خشم مردمشان قرار گرفته‌اند، چه خصوصیاتي داشته‌اند؟ دین‌ستیزي، سرسپردگي و دست‌نشاندگي غرب (آمریكا، انگلیس و ...) همكاري با صهیونیست ها و خیانت به فلسطین، دیكتاتوري‌هاي خانوادگي و وراثتي، فقر مردم و عقب‌ماندگي كشور در كنار ثروت هاي انبوه خانواده‌هاي حاكم، تبعیض و بي‌عدالتي و فقدان آزادي قانوني و پاسخگویي قانوني، از خصوصیات مشترك آنها بوده است. حتي تظاهر به اسلام یا جمهوریت در برخي موارد نیز نتوانسته مردم را فریب دهد.

اینها واضح‌ترین علائم براي شناخت ماهیت خیزش ملت هاي عرب است؛ اعم از آنها كه پیروزي‌هاي بزرگي به دست آوردند، یا آنان كه ان‌شاءالله به دست خواهند آورد.

هر ادعاي دیگري در مورد ماهیت این جنبش ها كه با شعار 'الله اكبر' صورت گرفته، نادیده گرفتن واقعیت در جهت بهره‌برداري‌هاي دیگر و تحمیل ها و انحرافات بعدي است.

آینده‌ این انقلاب ها با همین اصول سنجیده خواهد شد و معیار اصالت یا انحراف انقلاب ها همین آرمان ها خواهد بود. ضد را به ضد می توان شناخت و انقلاب ها را به ضدیت با صفات رژیم هائي كه به لرزه افتاده‌اند.

* از بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران (چهاردهم بهمن 1390)

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: