انتقاد از اقدامات یكجانبه اقتصادی تحمیل شده بر كشورهای در حال توسعه
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، سجادی در نشست گروه 77 در ژنو به نمایندگی از طرف گروه آسیا ضمن معرفی اندونزی به عنوان رئیس جدید گروه 77، از طرف كشورهای آسیایی به تشریح چالش های كهنه و نوظهور پیش روی كشورهای در حال توسعه پرداخت و گفت: اقدامات یكجانبه اقتصادی تحمیل شده بر كشورهای در حال توسعه، نابرابری جهانی در توزیع ثروت و فقدان مشاركت كشورهای در حال توسعه در تصمیم سازی ها در مدیریت اقتصادی جهان، از جمله نگرانی های مشترك كشورهای در حال توسعه هستند.

وی، افت و خیزهای مالی، عدم توازن در تجارت جهانی، نبود امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی را از جمله نگرانی های دیگر كشورهای در حال توسعه ذكر كرد كه باید مرتفع شوند.

سجادی افزود: كشورهای در حال توسعه هنوز گرفتار تبعات بحران مالی و اقتصادی جهانی هستند كه نشات گرفته از كشورهای صنعتی بوده است و در این بین احتمال بهبود اقتصاد جهانی نیز بسیار ضعیف است.

وی گفت: همه اینها به اضافه شكست مذاكرات 'دور دوحه' در خصوص تجارت جهانی باعث می شود نقش آنكتاد بیش از گذشته برجسته شده و در حال حاضر كشورهای متعددی از این نهاد انتظار دارند به عنوان موتور محركه برنامه توسعه جهانی عمل كند.

سجادی همچنین گفت یكی دیگر از مباحث اصلی آنكتاد ظرف چند ماه آینده، نشست وزیران آنكتاد برای نهایی كردن برنامه توسعه چهار سال آینده است.

وی تصریح كرد: پیمودن راه پیش رو برای كشورهای در حال توسعه آسان نخواهد بود، اما من اطمینان دارم گروه 77 نه تنها ندای مردم كشورهای در حال توسعه را در آنكتاد منعكس می كند بلكه منافع آنها را نیز تامین خواهد كرد لذا به نیابت از گروه آسیا و با تلاش گروه 77 مطمئنم كنفرانس آنكتاد در قطر برای كشورهای در حال توسعه موفقیت آمیز خواهد بود.

اروپام**2270/1344**1514





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: