پیامدهای شكایت از توهین های نژادی برای فوتبالیست های سیاهپوست انگلیس
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اورا مدافع منچستریونایتد در دیدار اخیر جام حذفی بارها مورد تمسخر هواداران لیورپول قرار گرفت. این اتفاق بعد از رای یك دادگاه مبنی بر اینكه اورا مورد توهین نژادپرستانه لوییس سوارز قرار گرفته، رخ داد.

اورا در دیدار روز یكشنبه مقابل چلسی باردیگر هو شد. ریو فردیناند هم تیمی او نیز در استمفورد بریج مورد تمسخر برخی تماشاگران قرار گرفت.

فردیناند برادر بزرگتر آنتون فردیناند مدافع كویینز پارك رنجرز است كه در ماه اكتبر ، جان تری كاپیتان چلسی به او اهانت نژادپرستانه كرد.

تری این اتهام را رد كرده اما قرار است در ماه ژوییه محاكمه شود.

تیلور مسئول اجرایی اتحادیه بازیكنان حرفه ای انگلیس گفت: مسئله مهم این است كه امثال پاتریس اورا به علت اینكه شكایت كرده اند، خود قربانی شده اند.

وی افزود: ما می خواهیم بازیكنان سیاهپوست احساس كنند در صورت شكایت كردن با واكنشی مواجه نخواهند شد.

تیلور گفت: موقعیت كنونی بسیار متفاوت با شرایط دهه 1970 و 1980 است كه درآن زمان صحنه پرتاب موز به سوی بازیكنان سیاهپوست توسط هواداران نژادپرست غیرعادی نبود.

وی افزود: مردم می گویند این جریانات بازگشت به روزهای بد گذشته است اما من این را باور ندارم. در گذشته این سطح مباحث مانند امروز وجود نداشت.

وی افزود: در حال حاضر تلاشهای خوبی انجام می شود و نمی خواهم مردم فكر كنند پیشرفت دو دهه گذشته از دست رفته است. نمی خواهم هیچ بازیكن سیاهپوستی احساس كند این همه برای هیچ بوده است.

دیدار روز یكشنبه در شرایطی برگزار شد كه جان تری از كاپیتانی تیم ملی انگلیس كنار گذاشته شد. این نگرانی وجود داشت كه در صورت كاپیتانی او در تركیب تیم انگلیس و در آستانه رقابتهای قهرمانی اروپا توجه ها به سوی دیگری جلب شود.

اتحادیه فوتبال انگلیس تاكید كرد در مورد نتیجه دادگاه كه بعد از یورو 2012 برگزار می شود پیش داوری نمی كند. با این حال این اقدام مانع از انتقاد علنی فابیو كاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس از تصمیم كارفرمایان خود نشد.

تیلور تاكید داشت كه اتحادیه فوتبال اقدام درستی كرده است.

وی گفت: اگر كاپیتان كه باید كنفرانس های خبری اصلی را انجام دهد قرار باشد مرتب با سوالاتی در مورد لزوم كاپیتانی با وجود اتهامات مطرح شده در این زمینه مواجه شود؛ این موضوع توجهات را از فوتبال دور می كند.

وی افزود: اتحادیه فوتبال تلاش كرد با كنار گذاشتن او از كاپیتانی تیم ملی این مشكل را حل كند.

وی افزود: عدم درك سرمربی از علت این اتفاق مایه تاسف است.

**1584**1440





:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: