همزمان با تهران/ سی امین جشنواره فیلم فجر در زاهدان كلید خورد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، در بخشی از پیام 'سیدمحمد حسینی' كه توسط حجت الاسلام 'عباس دانشی' مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان قرائت شد، آمده است: سی‌امین جشنواره فیلم فجر به حسب مقدمات پرمایه ‌تر از قبل شكل گرفته است.

حسینی در این پیام می افزاید: نازك خیالی، وجه غالب تمامی هنرهاست اما درهنر هفتم كه مجمع هفت هنر است و شاید بیش این طنازی از هر خرمن خوشه‌ای می‌چیند و چون دركنار هم می ‌نشیند، به جلوه صدچندان می‌شود.

وی در این پیام عنوان كرده است: امروز كه هسته‌ های بیداری با بیش از سه دهه آبیاری، با خون شهدای راه حق به اشجاری پرثمر بدل شده است، میوه‌هایش را نرم و آهسته بچینیم مبادا تركی بردارد پوست نازك اندیشه، حق و تازه، شیوه را گم نكنیم، میوه را در سبد نرم‌تر از حرمت خون باید چید؛ چیدمانی زیبا، دیدگان را به خودش جلب كند.

حسینی می افزاید: پس به سرپنجه تدبیر رقم زنید، فردای سینمایی را كه در جهت آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مبارك رهبر معظم انقلاب بیش‌تر از پیش گام بردارد و استكبار را آرام نگذارد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این مراسم گفت: هیچ بشری در لحظه ورود به جهان هستی آگاه به هنر، آشنا به موسیقی و عالم به علم به روی دنیا چشم نگشوده است و اگر استثنایی بر این بخش مترتب است، به اولیا الله مربوط می شود.

آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' افزود: انسان با دانش زاده نمی شود بلكه در زمان تولدش ابزار دانش را با خود به همراه می آورد و در این برهه از زمان دنیای حاضر به سبب گرفتار شدن در جهالت ها، به مكتب رئالیسم یا مكتب ایده الیسم گرایش پیدا كرده است.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: برخلاف دانش بشر، دانش انبیا مكتبی، تحصیلی و تدریجی نیست بلكه یكجا و جمعی است و از همان ابتدا با قلب و مغز عجین شده است و برای كسب آن نیازی به گذر از چشم و گوش و ادراك سمعی و بصری نیست.

وی افزود: درمقابل ادراك و احساس بشر از طریق حواس پنجگانه انجام می گیرد و آنچه از طریق زبان، بینی و حس لامسه دریافت می شود هیچ شكی بر آن مترتب نیست اما آنچه از طریق چشم و گوش دریافت می شود، در صحت و سقم آن شك و ابهام وجود دارد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: اگر بر این جشنواره فیلم، نام فجر نهاده اند به معنای فجر وحدت، استقلال، مكارم اخلاق و مبانی دین است و اگر با فطرت انسانی درآمیخته باشد برای سالهای سال ماندگار خواهد بود.

وی گفت: امروز شعاع رسالت و مسوولیت هنرمندان به اندازه شعاع گسترش فجر انقلاب اسلامی ایران در سراسر دنیاست و این افراد باید آثار هنری بیافرینند كه ارزشهای اسلامی و انسانی را به كشورهای جهان صادر كند.

در حاشیه این مراسم مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با ایرنا گفت: پنج فیلم همزمان با تهران در سینما اشراق زاهدان اكران می شود.

عباس دانشی افزود: 'یك عاشقانه ساده' به كارگردانی سامان مقدم، 'ضدگلوله' به كارگردانی مصطفی كیانی، 'یكی می خواد باهات حرف بزنه' به كارگردانی منوچهر هادی، 'چك' به كارگردانی كاظم راست گفتار و 'نارنجی پوش' به كارگردانی داریوش مهرجویی طی سه نوبت اكران می شود.

وی گفت: به بهترین فیلم اكران شده از نگاه مردم در مراسم اختتامیه این جشنواره كه 29 بهمن ماه برگزار می شود، جوایزی اهدا خواهد شد.

7315/2729





:: برچسب‌ها: انگلستان , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: