توصیه های بهداشتی برای حفاظت از گزنده ها در روز طبیعت
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'شاهین شادنیا' افزود: زنبور گزیدگی در افراد با سابقه حساسیت قبلی با كهیر، خارش شدید، اختلالات تنفسی همراه است كه در این صورت مصدوم را باید هر چه سریع ‌تر به نزدیك‌ ترین مركز درمانی منتقل كرد.

وی تصریح كرد: در مارگزیدگی حفظ آرامش اطرافیان و به ویژه مصدوم ضرروی است چرا كه ناآرامی موجب توزیع سم در بدن می ‌شود و همچنین استرس درصد بالایی از كارایی اطرافیان را كاهش می‌ دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی توصیه كرد: در مارگزیدگی هرگز اجازه حركت به مصدوم را ندهید و عضو گزیده شده را بی ‌حركت كنید و دست بیمار را پایین‌تر از سطح قلب قرار دهید.

شادنیا ادامه داد: از تیغ زدن محل زخم، بستن كش و یا پارچه و استفاده از داروهای موضعی به صورت خودسرانه جدا جلوگیری كنید و در اسرع وقت بیمار را برای دریافت سرم ضد مار و ضد عقرب به اولین مركز درمانی برسانید.

وی با بیان اینكه عقرب گزیدگی بیشتر در مناطق جنوبی در فصول گرم رخ می‌ دهد، یادآور شد: در صورت عقرب گزیدگی كمپرس یخ و پارچه سرد را در موضع گزیده شده قرار دهید.

براساس این گزارش، تورم، تغییر رنگ، درد كم، احساس قلقلك، ضربان سریع، تهوع، استفراغ، اختلال دید، تورم، درد، به خود پیچیدن، هذیان، شوك، تشنج، فلج و عدم وجود نبض از نشانه های مارگزیدگی است كه در صورت بروز چنین عوارضی، باید بیمار مارگزیده را هر چه سریع تر به بیمارستان منتقل كرد.

اجتمام ** 1788 ** 1418





:: برچسب‌ها: ابرها , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: