برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت روز زمین در دمشق
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، در این نمایشگاه بیش از 30 اثر نقاشی با سبك های مختلف هنری همراه با برخی صنایع دستی در ارتباط با قدس و فلسطین به نمایش در آمده است.

روز گذشته نیز سالن اجتماعات وزارت اطلاع رسانی سوریه شاهد برگزاری جشنواره 'قدس پایتخت فلسطین ، عرب و مسلمانان خواهد ماند' با حضور شماری از مسوولان سوری، فلسطینی، ایرانی و شخصیت های دینی بود.

مراسم راهپیمایی جهانی به سوی قدس به مناسبت روز زمین نیز در دمشق عصر جمعه با شعار ' هیهات من الذله ' و با حضور هزاران سوری و فلسطینی مقیم سوریه برگزار شد.

در روستاها و مناطق اشغالی جولان سوریه نیز روز جمعه هزاران سوری مراسم روز زمین را برگزار كردند.

بیش از یك هزار كیلومتر از مناطق سوریه در جولان در اشغال این رژیم قرار دارد و سوریه 600 كیلومتر از آن را در جنگ سال 1973 میلادی آزاد كرد.

راهپیمایی جهانی به سوی قدس روز جمعه (30 مارس - 11 فروردین) همزمان با سی و ششمین سالروز روز زمین در كشورهای همجوار فلسطین اشغالی مانند لبنان ،اردن ، مصر و سوریه برگزار شد.

در 30 مارس 1976 میلادی نظامیان رژیم صهیونیستی تظاهرات مسالمت آمیز مردم فلسطین در مناطق اشغالی 1948 میلادی را در اعتراض به مصادره زمین های خود توسط صهیونیست ها به خاك و خون كشیده و شش فلسطینی را شهید كردند.

در برنامه یاد شده در كشورهای همجوار رژیم صهیونیستی اتباع 65 كشور از جمله افغانستان، پاكستان ، بحرین ، سریلانكا ، هند و آمریكا حضور داشتند.

در مناطق مختلف فلسطین اشغالی نیز نظامیان رژیم صهیونیستی نیز با فلسطینی های برگزار كننده برنامه روز زمین درگیر شدند.

در جریان این درگیری در قدس نظامیان این رژیم از گاز اشك آور ، خودروهای آبپاش و گلوله های پلاستیكی برای متفرق كردن فلسطینی ها استفاده كردند كه در جریان آن 10 نفر زخمی و شماری نیز بازداشت شدند.

خاورم**1436





:: برچسب‌ها: بهار , قدیمی , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: