وضعیت شهر بغداد بعد از برگزاری اجلاس سران عرب
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،سیر حركت خودروهای شخصی كه تقریبا برای یك هفته از ورود آنها به مناطق مركز بغداد جلوگیری می شد،اكنون به راحتی در این مناطق تردد می كنند.

در مدت برگزاری اجلاس سران عرب،زره پوش های ارتش ونیروهای پلیس با تجهیزات كامل آماده باش بودند به طوری كه از تردد هرنوع خودروبه مناطق حساس شهر جلوگیری می شد.

دولت عراق برای سازماندهی عملیات نظارتی در پایتخت بیش از یكصد هزار نیرو در قالب ارتش،پلیس ونیروهای امنیتی به خدمت گرفت. همچنین حدود یكصد بالگرد با انجام پروازهای ممتد،آسمان شهر را كنترل می كردند.

از روز جمعه زره پوش های ارتش از میادین شهر به پادگانها انتقال داده شدند اما نیروهای ارتش همچنان در شهر تردد می كنند.

در مدت برگزاری اجلاس تمامی خطوط تلفن همراه قطع شد وارتباطات اینترنتی نیز با اشكالات فراوانی روبرو بود كه این اشكالات نیز اكنون برطرف شده است.

مناطق ایست بازرسی همچنان بكار خود ادامه می دهند ودر ابتدای پل های مهم شهر نظارت آنها بیشتر است به طوری كه با متخلفان برخورد جدی می شود.

' نوری المالكی ' نخست وزیر عراق در اجلاس سران عرب اعلام كرد كه عراق توانایی خشكاندن ریشه تروریسم را دارد.هرچند كه گروه های تروریستی با حمایت اربابان خود همچنان دست به عملیات مذبوحانه می زنند اما دولت عراق تصمیم گرفته است این خودفروختگان را از بین ببرد.

مقامات عراقی تاكید دارندكه اجلاس سران در بغداد بسیار موفقیت آمیز بوده و برای كشورهای عرب ثابت كردكه عراق توانایی قرار گرفتن در جایگاه مهم وموثردر اتحادیه عرب را دارد.

ناگفته نماند برخی كشورهای عربی بخصوص كشورهای حوزه خلیج فارس قصد داشتندبا اعزام نمایندگان دون پایه خود به این اجلاس چهره آن را كمرنگ جلوه دهند اما به گفته سیاستمداران عراق آنچه كه برای دولت جدید عراق اهمیت دارد برگزاری موفقیت امیز این اجلاس بود.

عراق تاكنون دوبار ریاست اجلاس اتحادیه عرب را برعهده داشته است اما اجلاس اخیركه با صدور قطعنامه ای موسوم به 'اعلامیه بغداد'پایان یافت، برای دولت عراق از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

اجلاس سران اتحادیه عرب روز پنجشنبه در بغداد با صدور قطعنامه ای كه مهمترین محورهای آن تحولات در سوریه وفلسطین بود،با موفقیت به كار خود پایان داد.

تمام/1385





:: برچسب‌ها: موسیقی , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: