نماینده انگلیسی: 'بهار عربی' به انگلیس هم رسیده است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، وی روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون اسكای نیوز انگلیس كه پرسید آیا این پیروزی نشانگر این است كه بهار عربی به انگلیس هم رسیده است؟ گفت: بله ممكن است چنین باشد، در واقع من احساس می كنم كه چنین است.

گالووی افزود: چون وقتی انتفاضه عربی در یك شهر كوچك تونس شروع شد، هیچ كس فكر نمی كرد به جایی برسد كه امروز رسیده است.

این نماینده پارلمان انگلیس در عین حال اظهارداشت: ما خوشبختانه در انگلیس این توانایی و امكان را داریم كه بطور مسالمت آمیز و دموكراتیك به پا خیزیم و وارد سیستم سیاسی شویم.

گالووی از رهبران حزب 'ریسپكت' در انتخابات میاندوره ای حوزه انتخابیه برادفورد(غرب) در منطقه یوركشایر شرقی انگلیس با پشت سرگذاشتن نامزدهای احزاب مشهور كارگر، محافظه كار و لیبرال دموكرات بار دیگر به مجلس عوام انگلیس راه یافت.

وی حدود 56 درصد آرا را به دست آورد به نحوی كه فاصله اش با نفر دوم بیش از 10 هزار رای بود.

شعار اصلی آقای گالووی مخالفت با سیاست های جنگ طلبانه و تبعیض آمیز احزاب حاكم بود.

رسانه های انگلیس پیروزی این شخصیت ضدجنگ را 'فوق العاده' توصیف كرده و گزاش داده اند كه گالووی با این پیروزی احزاب مشهور این كشور را تحقیر كرد.

گالووی كه پیشتر عضو حزب كارگر انگلیس بود در سال 2003 میلادی به دلیل مخالفت با جنگ عراق توسط تونی بلر رهبر وقت حزب كارگر از این حزب اخراج شد و حزب ریسپكت را تشكیل داد. وی توانست در سال 2005 نیز مجددا از شرق لندن به پارلمان راه یابد.

وی در انتخابات سال 2010 میلادی از رسیدن به پارلمان باز ماند ولی روز گذشته در انتخابات میاندوره ای شهر برادفورد مجددا شگفتی ساز شد.

گالووی پس از كسب این موفقیت گفت: این پیروزی مهیج ترین نتیجه انتخاباتی در تاریخ انتخابات میاندوره ای پارلمان انگلیس بود و در واقع نشانگر 'بهار برادفورد' است. این انتخابات در واقع خیزش هزاران نفر از مردم و بویژه جوانانی بود كه قبلا هرگز در روندهای سیاسی مشاركت نمی كردند.

وی افزود: این تازه آغاز راه است و من مطمئنم كه ما می توانیم در آینده در انتخابات شوراهای محلی و پارلمان شگفتی های بیشتری خلق كنیم.

وی تاكید كرد: رهبران احزاب اصلی انگلیس باید از ناكامی نامزدهای خود در انتخابات برادفورد درس بگیرند... چون مردم نشان دادند كه دیگر حرف های آنها را باور نمی كنند و به دنبال جایگزین های مناسب می گردند.

این رهبر حزب 'ریسپكت' انگلیس گفت: حمایت احزاب اصلی و از جمله حزب كارگر از جنگ در عراق و افغانستان نیز باعث ناراحتی مردم شده است و به همین دلیل این احزاب نتوانستند بطور سنتی طرفداران خود را بسیج كنند.

'بسیاری از كسانی كه در انتخابات دیروز به حزب ریسپكت رای دادند كسانی بودند كه نسل اندر نسل به حزب كارگر رای داده بودند ولی این حزب نتوانست این بار آنها را قانع كند.'

وی با محكوم كردن مداخله نظامی دولت های غربی و بویژه انگلیس در كشورهای دیگر گفت: متاسفانه خون سربازان انگلیسی در جنگ افغانستان به هدر می رود. در واقع این جنگ هیچ دستاوردی برای ما نداشته است. اگر این جنگ یك هفته قبل، یك سال قبل و یا چند سال قبل تمام می شد، هیچ تفاوتی نمی كرد، به جز اینكه جان افراد بیشتری حفظ می شد.

این نماینده پارلمان انگلیس افزود: مردم خون و سرمایه بیشتری برای هدر دادن در راه جنگ و اشغالگری ندارند. چرا ما باید دور دنیا راه بیفتیم و كشورهای دیگر را اشغال كنیم و باعث شویم كه جوانان ما در تابوت به خانه بازگردند و صدها میلیارد پوند در راه تخریب دیگر كشورها هزینه شود؟

وی اظهارداشت: ما نباید میلیاردها پوند را در راه به آتش كشیدن خانه های مردم در دیگر كشورها هزینه كنیم در حالی كه مدعی هستیم پولی برای گرم كردن خانه های مستمری بگیران خودمان را در زمستان نداریم.

وی تاكید كرد: یكی از پیام های مهم انتخابات دیروز این بود كه مردم خواستار خروج انگلیس از افغانستان هستند و این یكی از موضوعات مهمی است كه وقتی هفته آینده به پارلمان برگردم آن را بطور جدی پیگیری خواهم كرد.

كرسی نمایندگی حوزه انتخابیه برادفورد(غرب) در مجلس عوام از سال 1974 تاكنون در اختیار حزب كارگر انگلیس بود.

بر اساس گزارش منابع خبری در انگلیس حدود 38 درصد مردم منطقه برادفورد(غرب) را مسلمانان تشكیل می دهند و حمایت گسترده آنان از جورج گالووی از جمله عوامل اصلی پیروزی وی بود.

وی طی سال های اخیر فعالیت های گسترده ای در مخالفت با سیاست های جنگ طلبانه دولت انگلیس داشته و بارها سخنرانی های آتشینی در تجمعات ضدجنگ این كشور ایراد كرده است.

آقای گالووی همچنین از جمله شخصیت هایی است كه بارها برای شكستن محاصره غزه اقدام كرده و حدود سه سال پیش نیز هنگام تلاش برای ورود به غزه توسط مقامات رژیم حسنی مبارك بازداشت و از آن كشور اخراج شده بود.

این پیروزی باعث شگفتی محافل سیاسی و رسانه ای انگلیس شده و كارشناسان و مقامات حزبی در حال حاضر سرگرم بررسی علل ناكامی احزاب اصلی این كشور هستند و برخی رسانه ها نیز از هم اكنون تلاش هایی را برای تخریب وجهه وی آغاز كرده اند. البته گالووی به عنوان یك سیاستمدار خبرساز و منتقد، با این گونه حركت ها بیگانه نیست.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: سیاه , رنگ , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: