پایان اجلاس 'اصلاح و اجتهاد از دیدگاه علمای اسلامی در گذشته و حال ' در الجزایر
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا از الجزایر، هیات ایرانی به سرپرستی آیت الله 'محمد علی تسخیری' دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن حضوری فعال و تاثیر گذار در این اجلاس بین المللی مقالات خود در زمینه اصلاح و اجتهاد از منظر اسلام را ارائه كردند كه مورد توجه حاضران قرار گرفت.

ده ها شخصیت علمی، دینی و كارشناس علوم اسلامی از ایران، پاكستان، اندونزی ، سوریه ، موریتانی ، سنگال ، سویس، پرتغال، كانادا ، اردن ، فرانسه ، كویت ، برزیل و دانشگاه های الجزایر ضمن ارائه مقالات علمی خود به تبادل نظر و گفت و گو پرداختند.

آیت الله تسخیری به عنوان نماینده هیات ایرانی ریاست نشست صبح روز چهارشنبه این اجلاس بین المللی را به عهده داشت.

وی روز گذشته نیز طی سخنانی با عنوان تجدید اسلامی و رابطه آن با اجتهاد اسلامی موضوع اصلاح و تغییر در اسلام را مورد بررسی قرار داد.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش و روابط انسان با خالق و مخلوق به تبیین مباحث مختلف اجتهاد، ضوابط اجتهاد ، احكام شرعی ، اختیارات ولی فقیه ، احكام ثانویه و احكام سلطانیه پرداخت.

دكتر 'محمد حسن تبرائیان ' معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز به عنوان دیگر سخنران شركت كننده از جمهوری اسلامی در این اجلاس مقاله ای با عنوان ' اجتهاد در مكتب اهل بیت (ع)' ارائه كرد.

وی در سخنان خود با تبیین ادوار اجتهاد بر اهمیت ضرورت وحدت و تقریب مذاهب اسلامی برای رویارویی با توطئه ها و تلاش های اسلام ستیزان و همچنین نقش اجتهاد در تحكیم وحدت امت اسلامی تاكید كرد.

شخصیت های علمی كشورهای شركت كننده در این اجلاس در دیدار با اعضای هیات ایرانی ضمن تحسین و تقدیر از دیدگاه های ارائه شده از سوی آنها ، مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل مختلف جهان اسلام را ستودند.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه هنگام ورود به الجزایر از سوی مقامات شورای عالی اسلامی، نماینده وزارت امور خارجه الجزایر و تنی چند از اعضای سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی مورد استقبال قرار گرفتند.

آیت الله تسخیری همچنین در دیدار با ' شیخ ابو عمران' رییس شورای عالی اسلامی،' بو عبدالله غلام الله' وزیر امور دینی و اوقاف و 'ابوجره سلطانی ' دبیر كل حزب جامع صلح (حمس ) از احزاب بزرگ اسلامگرای الجزایر در باره مسائل جاری جهان اسلام گفت و گو كرد.

رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این دیدارها ضرورت وحدت و تقریب امت اسلامی در شرایط حساس كنونی جهان اسلام برای مقابله با چالش های فراروی امت اسلامی را مورد تاكید قرار داد.

این اجلاس سه روزه برای اولین بار و به همت شورای عالی اسلامی الجزایر برگزار شد.

خاورم ** 1200 **1917





:: برچسب‌ها: برف , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: