چشم راست مه آفرید امیر خسروی بودم/بخشی از اتهامات را می پذیرم
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،'ب.ب' مسوول حقوقی گروه امیر منصور آریا در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی كه صبح امروز - سه شنبه - در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار شد در پاسخ به سووال قاضی مبنی بر اینكه اتهامات مندرج در كیفرخواست را می پذیرد یا خیر افزود: بخشی را می‌پذیرم و بخشی را قبول ندارم.

وی اظهار كرد: اهداف مجموعه‌ای كه در آن كار می‌كردیم، راه‌اندازی شركت‌ های تولیدی و خدمت به نظام بود نه اضرار به نظام.

'ب.ب' ادامه داد: در كیفرخواست مطرح شد كه من مشاركت عالمانه و عامدانه در تحصیل مال نامشروع داشته‌ام در حالی كه این موضوع چطور ممكن است عالمانه و عامدانه باشد و مدیرعامل شركت از آن بی‌اطلاع باشد؟

مسوول حقوقی گروه سرمایه گذاری امیر منصور آریا ادامه داد: در اینجا باید بدانیم كه شروع‌كننده جرم چه كسانی بوده‌اند و من به عنوان یك وكیل دادگستری می‌پذیرم كه اهمال كرده‌ام اما كار من در شركت مشخص بود.

این متهم ادامه داد: من مسوول معاونت حقوقی بودم و هیچ‌جا خود را كارمند معرفی نكردم و وكیلی بودم كه در معاونت حقوقی فعالیت می‌كردم و تمام دریافت‌های من نیز حق‌الوكاله بوده است.

'ب .ب' افزود: كار من ثبت شركت‌ ها بود و هر چیزی را كه آقای خسروی می‌گفت ـ با علم به اینكه آن كار درست است ـ انجام می‌دادم.

وی ادامه داد: گفته شده كه من دست راست آقای خسروی بوده‌ام در حالی كه معتقدم چشم راست آقای خسروی بودم زیرا اعتماد بسیاری میان ما وجود داشت و افتخار هم می‌كنم كه در انجام وظایف محوله در خصوص ثبت شركت‌ها، ذره‌ای خلاف نكردم.

*** امیر خسروی مانند برادرم بود

متهم در پاسخ به سووال قاضی سراج درباره امضاهای درج شده در پای اسناد و مدارك توسط وی گفت: اطلاع ندارم قراردادهایی كه امضا كردم در چه زمینه‌ای بوده است زیرا امضای آقای خسروی وجود داشت و مهر هم زده شده بود.

این متهم گفت: من آخرین نفری بودم كه امضا می‌كردم و در مورد مسایل بانكی و مالی نیز به یقین می‌گویم كه هیچ‌كدام از بانكی‌ها را نمی‌شناسم و تا كنون هیچ دروغی نگفته‌ام ولی درك این قضیه كه من به خاطر اعتمادی كه به آقای خسروی داشتم كارها را انجام می‌دادم قطعا برای شما سخت است و این اعتماد متقابل بوده و آقای خسروی مثل برادرم بود.

' ب.ب' ادامه داد: نمی‌دانم چرا سایر افراد وقتی سخن می‌گویند به گونه‌ای صحبت می‌كنند كه انگار آقای خسروی را نمی‌شناسند و كسانی بودند كه دسته ‌چك ‌های سفید امضا پیش خانم 'الف' می‌گذاشتند و حالا امضای پنج شش برگ گردن من افتاده است؟

قاضی از متهم سوال كرد كه 'آیا تمام امضاها را تو می‌زدی؟' كه متهم پاسخ داد: بله به طوری كه اگر یك بار امضای كسی را می دیدم دفعات بعد به راحتی می‌توانستم همان امضا را بزنم و امضای شما را نیز به راحتی می‌توانم جعل كنم كه این اظهار متهم با خنده حاضران در دادگاه همراه شد.

متهم چهارم پرونده فساد بزرگ مالی خاطرنشان كرد: بنده در حیطه وظایفم دفتر شركت‌ها را اجاره می‌كردم و اكنون چطور شده است كه اجاره دفتر شركت گروه ملی جرم است ولی در سایر جاها جرم نیست؟ شاید آقایان فكر می‌كنند من می‌خواهم مظلوم‌نمایی كنم ولی اینطور نیست و شك ندارم رایی كه شما می‌دهید بر اساس عدل و عدالت است.

' ب.ب' افزود: در طول رسیدگی، كارشناسان وزارت اطلاعات به طور دائم مطرح می كردند كه من همكاری نكرده‌ام در حالی كه تمام سوالات را پاسخ دادم و حتی گفتم كه چنین سوالاتی را از دیگران نیز بپرسید.

متهم در پاسخ به سووال قاضی مبنی بر اینكه 'دفتر آپادانا متعلق به چه كسی بود؟' گفت: برای من بود و هنگامی كه عضو گروه آریا شدم آن را به مه‌ آفرید به قیمت 230 میلیون تومان فروختم و آنها قصد داشتند این دفتر را به همسر آقای 'ر' برای تاسیس مطب بدهند.

'ب.ب' با بیان اینكه در كیفرخواست آمده است ارسال دسته ‌چك‌ها و مدارك توسط من انجام شده است، گفت: مگر من پستچی بودم؟ من هیچ‌وقت مدركی را ارسال نكردم و شركت پیك داشت و این كارها را پیك انجام می‌داد.

این متهم همچنین درباره گاوصندوق مستقر در معاونت حقوقی و اسناد و مدارك داخل آن گفت: گاوصندوق مستقر در معاونت حقوقی متعلق به آقای خسروی بود و كلید آن را نیز منشی آقای خسروی داشت.

قاضی سراج در مواجهه با این اظهارات متهم كه ' اطلاع چندانی از فعالیت‌های صورت گرفته نداشته است'، گفت: مگر ممكن است كه مبالغ بسیار زیادی در گردش بوده باشد و شما به عنوان وكیل دادگستری اطلاع نداشته باشید؟

متهم پاسخ داد: همه اقدامات از روی اعتماد صورت می‌گرفت.

' ب. ب' ادامه داد: گفته شده كه درخواست‌های بانكی را من امضا كرده‌ام در حالی كه این موضوع صحت ندارد.

وی همچنین درباره پیشنهاد اعطای سهام گروه ملی به اعضای هیات مدیره از سوی مه آفرید گفت: این مساله صحت دارد و مه آفرید یك بار به من پیشنهاد كرد كه 20 درصد سهم گروه ملی را به من بدهد اما نپذیرفتم زیرا اگر می پذیرفتم باید به اندازه 20 درصد سهام گروه، مسوولیت می گرفتم.

' ب.ب' افزود: از سوی دیگر هیچ كدام از اعضای هیات مدیره سهام را نمی‌پذیرفتند زیرا شركت بدهی داشت و به همین دلیل زیر بار گرفتن سهام نمی‌ رفتند.

معاون حقوقی گروه سرمایه گذاری آریا ' در خصوص تاسیس بانك آریا نیز گفت: در مقطعی آقای امیرخسروی به ما اعلام كرد كه می‌خواهیم بانكی را تاسیس كنیم و آقای 'د' نماینده هیات موسس شد.

وی ادامه داد: آقای 'ع.د' نیز مشاور اقتصادی آقای امیرخسروی بود و كارهای بانك را انجام می داد تا اینكه بانك مركزی اعلام كرد دو نفر از برادران امیرخسروی به دلیل پر شدن سقف تسهیلات باید از هیات خارج شوند و پس از جدا شدن این دو نفر، دو نفر دیگر جایگزین شدند كه یكی از آنها برادرم ' ب.ب' بود.

این متهم گفت: سهم من پنج درصد معادل 10 میلیارد و سهم همسرم دو درصد معادل چهار میلیارد بود و فرزندم بنتا نیز 20 میلیون تومان سهام داشت كه منابع این سهام ها از سوی آقای خسروی تامین می شد.

قاضی سراج گفت: در سال 85 كل سرمایه گروه سرمایه گذاری امیر منصور آریا 50 میلیون بوده است و چطور ممكن است در طول این چند سال این میزان افزایش داشته است؟

متهم پاسخ داد: مگر می‌شود در طول این مدت این میزان افزایش داشته باشد؟ قطعا از ابتدا این مقدار نبوده است زیرا شركت داماش در سال 80 با رقمی معادل چهار تا پنج میلیارد تومان تاسیس شد.

متهم گفت: خسروی می‌گفت هنرش گردش مالی است و از موضوع كیف‌های پول خبر نداشتم زیرا همیشه در زندگی از رشوه دادن و گرفتن می‌ترسیدم.

اجتمام**9140*





:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: