تقاضای مجازات اعدام برای چهارمین متهم فساد بزرگ مالی را دارم (تكمیلی)
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، فراهانی امروز - سه شنبه - در چهارمین جلسه متهمان فساد بزرگ مالی كه در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سراج برگزار شد، افزود: آقای 'ب.ب' اظهار كرد كه آقای فرد محمدیان بازپرس اصلی پرونده قائل به افساد فی الارض برای وی نبوده و دادستان تهران خواسته است كه افساد گرفته شود.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: طی جلسه ای كه با بازپرس اصلی پرونده داشتم، وی كاملا به اقناع رسید كه 'ب .ب ' از افراد اصلی این پرونده است و باید افساد فی الارض بگیرد.

وی با بیان اینكه 'ب.ب' در اظهارات خود صداقت به خرج داد و خود را چشم راست 'مه آفرید امیر خسروی' متهم اصلی فساد معرفی كرد و گفت: ما معتقد بودیم كه آقای 'ب.ب' دستان آقای مه آفرید است، اما امروز وی اعتراف كرد كه چشم راست امیر خسروی بوده است.

نماینده دادستان تهران در ادامه اظهارات خود به درخواست اشد مجازات برای متهمان این پرونده در كیفر خواست صادره اشاره كرد و گفت: اگر در كیفر خواست ها تقاضای اشد مجازات می شود به این دلیل است كه این افراد فقط یك اتهام ندارند و اتهامات متعددی دارند.

فراهانی با بیان اینكه آقای ریاحی وكیل مدافع 'ب.ب' و مه آفرید امیر خسروی متهم اصلی پرونده ادعا كرده است كه دولت، حامی گروه امیر منصور آریا بوده است، ابراز امیدواری كرد كه سخنگوی دولت یا رییس دفتر رییس جمهور در این رابطه موضع خود را مشخص كند.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: وكیل مدافع 'ب.ب' طوری ادعا كرد كه گویا هیچ بخشی از دولت اشاره ای به اخلال در نظام اقتصادی از سوی گروه امیر منصور آریا نداشته و قوه قضاییه در تقابل با رشد و شكوفایی اقتصاد كشور است.

وی ادامه داد: بازرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی، بانك مركزی و وزارت اطلاعات به صراحت در گزارش های خود به تخلفات گروه امیر منصور آریا و اخلال در نظام اقتصادی از سوی این گروه اشاره كرده است و نهادهای یاد شده زیر مجموعه دولت هستند.

فراهانی با بیان اینكه كیفر خواست این پرونده از نظر مستندات كاملا مفصل و كافی است، گفت: در این پرونده بخش قابل توجه ای از دولت به میدان آمدند و تمامی مسئولان و دلسوزان نظام خواستار برخورد جدی با این فساد بودند.

نماینده دادستان تهران اضافه كرد: حتی اگر عملكرد این گروه اخلال نباشد، افساد فی الارض مقید به اخلال نیست و این امر در ماده چهار قانون تشدید مجازات اسلامی اشاره شده است.

وی در باره خروج ارز از كشور توسط گروه امیر منصور آریا، افزود: طی بازجویی كه از مه آفرید امیر خسروی داشتم، وی نتوانست تكلیف 500 تا 600 میلیارد تومان را مشخص كند و گفت كه ارزها را به شركت های وابسته گروه در خارج از كشور مانند برزیل و روسیه می فرستادیم.

*** مه آفرید امیرخسروی سلطان سازندگی با رشوه است

نماینده دادستان تهران ادامه داد: گمان ما این است كه این پول ها در یك سری از انتخابات ها هزینه شده است.

در ادامه قاضی دادگاه از نماینده دادستان خواست با حدس و گمان حرف نزند و اگر مطلبی را می گوید همراه با دلیل و مدرك باشد.

فراهانی همچنین درباره نحوه تاسیس شركت آب معدنی داماش گفت: این گروه از همان ابتدا اصل را بر زد و بند، پارتی و رانت خواری گذاشته است به طوری كه برای تاسیس شركت آب معدنی داماش، 200 میلیون تومان از بانك رفاه شعبه رشت وام گرفته و رییس این شعبه شخصی به نام محمد پور است.

وی افزود: بعدها كاشف به عمل آمد كه محمدپور دو پرونده جداگانه در بحث ارتشا داشته است و پس از بازنشستگی نیز شش تا هفت سال در حبس بوده و اواخر نیز به مه آفرید امیرخسروی مشاوره می داده است.

نماینده دادستان تهران با بیان اینكه تمامی فعالیت های گروه امیر منصور آریا با رانت خواری بوده است، گفت: مه آفرید امیرخسروی در 19 سالگی سوء سابقه سرقت از امامزاده محل خود داشته است و حتی دیپلم نیز ندارد.

فراهانی ادامه داد: ساده لوحانه است كه شخصی میلیارد ها تومان از بودجه مملكت را ببرد و در خانه خود نگه دارد.

نماینده دادستان تهران در پاسخ به اظهارات وكیل مدافع مه آفرید امیر خسروی مبنی بر اینكه وی سلطان سازندگی بوده است ،گفت: مه آفرید امیرخسروی سلطان سازندگی با رشوه بوده و مردم این سازندگی را نمی خواهند.

وی همچنین درباره مشاوران مه آفرید امیر خسروی گفت: مشاوران وی افرادی مانند خاوری، مهرگان امیرخسروی، ناصر شیر آلی و بهروز بهزادی بودند كه همگی به خارج از كشور فرار كردند و اگر این ها نیز می توانستند فرار می كردند اما دل به قول برخی از افراد دادند.

اجتمام** 1379**9140*





:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: