طالبانی، تاریخ گفتمان ملی عراق را اعلام كرد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در این بیانیه آمده است: این تصمیم با رایزنی رییس جمهوری با سایر جریانهای سیاسی اتخاذ شده و همگی از برگزاری آن در تاریخ تعیین شده استقبال كردند.

در این بیانیه افزوده شده كه رییس جمهوری خواستار تشكیل و فعال ساختن كمیته مقدماتی جهت تعیین جدول كاری این گفتمان شده است.

علاوه بر اختلافات مختلف سیاسی میان جریانهای مختلف در عراق موضوع طارق الهاشمی معاون رییس جمهوری عراق كه بدلیل دست داشتن به عملیات تروریستی از سوی محافل قضایی تحت تعقیب می باشد میان آنها بحث برانگیز شده و موجب ایجاد چالش سیاسی در این كشور گردیده است.

در آستانه برگزاری اجلاس سران عرب در بغداد برخی جریانهای سیاسی تهدید به مطرح كردن اختلافات سیاسی عراق در این اجلاس كرده بودند كه با واكنش منفی جریانهای موافق دولت الماكی روبرو شدند.

جریان العراقیه پیشتر درخواست برای برگزاری این گفتمان قبل از نشست بغداد داده بود و تاكید كرد چنانچه خواسته آنها برآورده نشود وزیران كلیدی خود را از دولت خارج خواهد ساخت.

اما جریان ائتلاف ملی عراق اعلام كرد مطرح كردن مسایل داخلی عراق در اجلاس اتحادیه عرب نه تنها در راستای اهداف دولت نبوده بلكه جایگاه دولت عراق نیز در میان كشورهای عربی تضعیف خواهد شد.

تمام/1385/ 3404





:: برچسب‌ها: باغ وحش , انگلستان , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: