مراسم یادبود امام جماعت مسجد امام رضا(ع) بروكسل در دمشق برگزار شد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، در این مراسم كه در حوزه علمیه امام خمینی (ره) در منطقه زینبیه دمشق برگزار شد ، حجت الاسلام و المسلمین 'علیرضا بی نیاز' رییس این حوزه هدف از شهادت این عالم ربانی را خدمت به صهیونیست ها و ایجاد فتنه طایفه ای بین مسلمانان خواند.

وی خاطر نشان كرد، كسانی كه مرتكب این جنایت شدند ، نمی دانند كه شهادت خواست مجاهدان و مخلصین است.

حجت الاسلام و المسلمین 'علی خیاط 'رایزن فرهنگی ایران در سوریه نیز در این مراسم پیام 'محمدباقر خرمشاد' رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را در ارتباط با شهادت شیخ دهدوه برای حاضران قرائت كرد.

وی در این پیام اقدام مزبور را جنایت وحشیانه خواند و آن را محكوم كرد و افزود ظالمان از این طریق در پی ایجاد تفرقه و جنگ داخلی بین مسلمانان هستند.

در این پیام رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از مسوولان بلژیك خواستار اقدام لازم برای دستگیری عاملان این جنایت شده است.

'عبدالله كتمتو ' امام جماعت مسجد وسیم اردوگاه فلسطینی نشین یرموك در دمشق نیز در مراسم مزبور گفت، اگر غرب به اجتماع ما شیعیان و سنی ها در این محل پی می برد ، زنگ خطر را به صدا در می آوردند و باید ما وحدت و انسجام خود را برای مقابله با نقشه های دشمنان حفظ كنیم .

وی افزود : این ترورها پایان ندارد و ما باید برای خنثی كردن آنها به اسلام ناب محمدی(ص) پایبند باشیم .

در همین ارتباط دفتر مقام معظم رهبری در سوریه، مجمع جهانی اهل بیت (ع) ، رایزنی فرهنگی ایران در سوریه ، حوزه علمیه امام خمینی (ره) وابسته به دانشگاه جهانی مصطفی نیز با صدور بیانیه ای ترور حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالله دهدوه امام جماعت مسجد امام رضا (ع) در شهر بروكسل را محكوم كردند.

در این بیانیه آمده است كه این اقدام جنایتكارانه در راستای ستیزه جویی با اسلام و مسلمانان و پیروی از روش های جاهلان كه اسلام آن را رد كرده است ، صورت می گیرد.

دهدوه كه از دانش آموختگان دانشگاه جهانی مصطفی بود ، 22 اسفند ماه هنگام اقامه نماز مغرب و به دنبال حمله یك وهابی افراطی به مسجد شیعیان بروكسل با بمب بنزینی بر اثر حریق به شهادت رسید.

حمله به مسجد شیعیان بروكسل در حالی صورت گرفت كه این مسجد در پی تهدیدات مكرر افراد سلفی تحت نظارت پلیس بروكسل قرار داشت.

خاورم**ا.ا**1436**2047**





:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: