'صدها پلیس در شرق افغانستان حقوق دریافت نکرده اند'
نوشته شده توسط : xmovies
پلیس افغانستان

ماموران پلیس در نورستان از عدم پرداخت حقوق شان شکایت دارند

مقامات محلی در ولایت نورستان در شرق افغانستان تایید کرده اند که صدها نفر از ماموران پلیس این ولایت، ظرف حدود پنج ماه اخیر حقوق ماهیانه خود را دریافت نکرده اند.

علت اصلی عدم پرداخت حقوق این ماموران پلیس هنوز معلوم نیست و مقامات افغان گفته اند که این موضوع را بررسی می کنند.

شماری از ماموران پلیس که حقوق خود را دریافت نکرده اند، به بی بی سی گفته اند که در شرایط دشوار اقتصادی به سر می برند و در تامین معاش خود با مشکل مواجه هستند.

در حالیکه برخی از مناطق نورستان با خطر نفوذ گروه طالبان روبروست، برخی از ماموران پلیس می گویند که در صورت پرداخت نشدن حقوق ماهیانه خود، مجبور به ترک وظیفه خواهند شد.

این مسئله باعث افزایش نگرانی در مورد اوضاع امنیتی نورستان شده است.

'قرض گرفته ایم، پول نداریم'

آنگونه که مقامات افغان می گویند، تعداد نفراتی که حقوق خود را در پنج ماه اخیر دریافت نکرده اند، حدود پنجصد نفر از اعضای واحد واکنش سریع ولایت نورستان هستند.

عبدالبصیر، از اعضای این واحد به بی بی سی گفت: "تا حالا چهار - پنج ماه است که به پلیس حقوق داده نشده است. اینجا ما سر و صدا راه انداختیم، اما (مقامات) بهانه می کنند و می گویند که شماری از ماموران در نورستان اضافه بست هستند و یا منفک شده اند. ما در وضعیت بسیار بد اقتصادی قرار داریم."

رامین انوری، بی بی سی

دولت افغانستان امیدوار است که تمامی مسئولیت های امنیتی را تا سال ۲۰۱۴ از ناتو به نیروهای افغان منتقل کند.

موفقیت این برنامه، اگر از یک سو به آمادگی کامل نیروهای امنیتی از لحاظ امکانات، اسلحه و تجهیزات وابسته است، از سوی دیگر، نیاز است تا ماموران امنیتی انگیزه لازم برای پیشبرد مسئولیت بزرگ تامین امنیت افغانستان را به تنهایی داشته باشند.

تا سال ۲۰۱۴ و انتقال کامل مسئولیت های امنیتی، زمان زیادی باقی نمانده است و حوادثی چون عدم پرداخت حقوق صدها نفر از پلیس در یکی از ولایات نا امن در شرق افغانستان، می تواند تاثیرات منفی خود را بر این روند داشته باشد

خوشحال، یکی دیگر از این ماموران پلیس می گوید که شماری از همقطاران او مجبور به ترک وظیفه شده اند و شماری دیگر به دلیل نداشتن پول برای کرایه راه، حتی روزهای تعطیل خود را هم در پاسگاه پلیس سپری می کنند.

او می گوید: "ما به این فکر شده ایم که به اتفاق هم، سلاح خود را گذاشته و به خانه های خود برویم. پلیس اینجا فقیر است. بسیار جای تاسف است که مسئولان متوجه پلیس نیستند. این پنج ماه است که برای پیشبرد زندگی خود از هر کسی قرض (وام) گرفته ایم و حالا حقوق نمی گیریم که دوباره پول آنها را بدهیم."

'پیگرد قانونی'

مسئولان ولایت نورستان، عدم پرداخت حقوق عده ای از ماموران پلیس را می پذیرند و تمیم نورستانی، والی نورستان می گوید که تاخیر در پرداخت حقوق این ماموران، به دلیل مشکلات فنی در ادارات دولتی بوده است.

آقای نورستانی همچنین می گوید که احتمالا مقاماتی که پیش از او در ولایت نورستان کار می کردند، در عدم پرداخت حقوق این ماموران مقصر هستند. او گفت که هیاتی را برای بررسی این مسئله تعیین کرده اند.

والی نورستان می گوید: "تنها حقوق یک واحد واکنش سریع پرداخت نشده، در بخش مالی مشکلی وجود داشته است. تنها به این واحد که حدود پنجصد نفر هستند حقوق داده نشده است، متباقی به تمام نیروهای پلیس پول شان پرداخت شده."

آقای نورستانی افزود: "هیاتی را تعیین کرده ایم و از آنها خواسته ایم که هر کسی که در این زمینه مسئول است، شناسایی شده و مورد پیگرد قرار گیرد، این پول پیدا خواهد شد."

مسئولان دولتی در نورستان، یکی از افرادی را که در این زمینه مقصر می دانند، شمس الرحمان زاهد نورستانی، فرمانده سابق پلیس نورستان است.

اما زاهد نورستانی به بی بی سی گفت که در زمان ماموریت او در نورستان، حقوق تمامی کارمندان امنیتی پرداخت شده است.

او گفت: "در زمان (فرماندهی) من، هیچ کسی شکایتی نداشت، تا حالا هم کسی در این مورد شکایت نکرده است. پولی را که برای حقوق ماموران پلیس در نظر گرفته شده، هیچ کسی به جیب خود زده نمی تواند."

با وجود این اتهامات، آنچه روشن است اینکه صدها مامور پلیس در نورستان در ماه های اخیر حقوق خود را دریافت نکرده اند و ادامه این وضعیت، می تواند تاثیرات منفی خود را بر اوضاع امنیتی نورستان برجا بگذارد.





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , هالووین , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: