پیام مردم و دولت ایران به جهانیان، صلح و دوستی است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا ، وی سه شنبه شب در مراسم جشن نوروز باستانی كه با حضور ایرانیان مقیم آنكارا در هتل هیلتون این شهر برگزار شد ، ضمن بیان این مطلب گفت : متاسفانه غربی ها سعی دارند ایرانیان را به عنوان شهروند درجه دوم معرفی كرده و به بهانه ساخت سلاح هسته ای مانع از استفاده از انرژی هسته ای شوند.این در حالی است كه رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت سلاح هسته ای را حرام اعلام كرده اند ، ولی متاسفانه غربی ها خود را به خواب زده و این سخنان را نمی شنوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنكارا با اشاره به احادیثی در خصوص عید سعید نوروز گفت : دین اسلام و مذهب شیعه ، عید نوروز را پذیرفته است ، ضمن آنكه روز اول این عید سعید باستانی در یونسكو به ثبت رسیده است.

وی به قدمت برگزاری مراسم عید نوروز باستانی در جهان اشاره كرده و گفت : تاریخدانان زمانی را برای برگزاری این مراسم مشخص نكرده اند و به همین علت برخی از كشورها تلاش دارند در این عید خود را شریك ایرانیان عنوان كنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركیه به تلاش برخی از مقامات ترك برای تعطیل اعلام كردن نخستین روز از فصل بهار دراین كشور اشاره كرد و گفت : دوستان ما درتركیه سعی دارند با تعطیل كردن نخستین روز از فصل بهار ، عید نوروز را گرامی بدارند.

حسین پور تصریح كرد همانطور كه با آمدن عید نوروز ، فصل زمستان جای خود را بهار طبیعت می دهد ، انسانها نیز باید تغییراتی در خویش ایجاد كنند ، كدورتها را كنار بگذارند و از غیبت كردن بپرهیزند.

وی با اشاره به برگزاری پر شور مراسم جشن نوروز در آنكارا اظهارداشت این مراسم بهانه ای بود كه ایرانیان مقیم آنكارا را دور هم گرد آوریم و اكنون كه توانستیم این مهم را انجام دهیم ، بسیار خرسندم .

خاورم ** 230





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: