كشورهای جنوب شرق آسیا فعالیت خود برای دستیابی به انرژی هسته ای را گسترش می دهند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا از مالزی، 'زمزم جعفر' رییس سازمان انرژی اتمی مالزی در این نشست بین المللی گفت: با توجه افزایش هزینه یارانه های انرژی برای دولت، مالزی مجبور است تا برای جایگزینی انرژی های سنتی با انرژی هسته ای اقدام كند.

وی تصریح كرد: انرژی هسته ای 4 تا 5 برابر ارزانتر از انرژی تولیدی از گاز است و با توجه به روند افزایش قیمت جهانی نفت و كاهش این ذخیره طبیعی جایگزینی آن با انرژی های نو از جمله انرژی هسته ای در دستور كار دولت مالزی قرار دارد.

این مقام مالزیایی تصریح كرد: مطالعات اولیه ساخت نیروگاه هسته ای در دست انجام است و مناقصه ساخت نیروگاه نیز در سال 2014 اعلام خواهد شد.

'آدی واردویو' معاون توسعه فناوری هسته ای سازمان انرژی اتمی اندونزی نیز در این نشست گفت: اندونزی برای تامین امنیت انرژی مورد نیاز خود ناگزیر از ساخت نیروگاه هسته ای است.

وی تصریح كرد: اندونزی مرحله اول شامل كسب آمادگی های لازم برای ساخت نیروگاه را پشت سر گذاشته و هم اكنون در دومین مرحله كه شامل آغاز فعالیت های لازم برای ساخت نیروگاه است قرار دارد.

این مقام اندونزیایی در ادامه خاطرنشان كرد: مطالعات امكان سنجی برای ساخت نیروگاه در دو منطقه به پایان رسیده است.

'پریچا كاراسودی' مشاور توسعه انرژی هسته ای وزارت انرژی تایلند نیز در این نشست گفت: مطالعات امكان سنجی برای ساخت 4 واحد نیروگاهی از سال 2009 در این كشور آغاز شده است.

این مقام تایلندی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این چهار واحد نیروگاهی به ترتیب در سال های 2020، 2023، 2025 و 2028 راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: هم اكنون 72 درصد از برق تایلند با استفاده از نیروگاه های گازی تولید می شود كه با راه اندازی این نیروگاه ها به میزان زیادی از این وابستگی كاسته خواهد شد.

'هوانگ آن توان' مدیر كل سازمان انرژی اتمی ویتنام نیز گفت: ویتنام ساخت اولین نیروگاه هسته ای خود را با همكاری ژاپن و روسیه آغاز كرده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به ویتنام در زمینه های مختلف از جمله توسعه نیروی متخصص مورد نیاز و فناوری كمك كرده است.

وی تصریح كرد: اولین نیروگاه هسته ای ویتنام كه در جنوب این كشور در دست ساخت است تا سال 2020 وارد مدار خواهد شد.

'فورلیان تامپینكو' رییس شركت انرژی ملی فیلیپین نیز با اشاره به تصمیم كشورش برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای و ساخت نیروگاه هسته ای، گفت: ما در ابتدای راه قرار داریم و در آغاز باید بتوانیم مردم كشور را نسبت به مزایای انرژی هسته ای آشنا كنیم.

آساق**335





:: برچسب‌ها: به من , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: