حدود 8 میلیون نفر از مردم انگلیس از 'فقر انرژی' رنج می برند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، خلاصه ای از گزارش این تحقیق كه به سفارش دولت انگلیس تهیه شده است، روز پنجشنبه منتشر شد و در آن بر ضرورت افزایش كمك های دولتی به خانواده های كم درآمد برای گرم كردن خانه هایشان تاكید شده است.

این گزارش نشان می دهد كه در سال 2009 میلادی حدود هفت میلیون و هشتصد هزار نفر از مردم انگلیس از تامین هزینه های انرژی خود ناتوان بوده اند و این رقم تا سال 2016 میلادی احتمالا به هشت و نیم میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

پرفسور 'جان هیل' كه مسئولیت انجام این تحقیق را برعهده داشته است، می گوید سالانه حدود دو هزار و 700 نفر از مردم انگلیس به دلیل بیماری های مرتبط با فقر انرژی نظیر نارسایی های تنفسی و عروقی جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: مشكل فقر انرژی علاوه بر تاثیر داشتن در سلامت افراد در بحث موفقیت تحصیلی كودكان و آلودگی محیط زیست نیز موثر است. به عنوان مثال خانواده هایی كه پول كافی برای گرم كردن خانه های خود ندارند نمی توانند محیط آرام و مجزایی را برای درس خواندن بچه ها فراهم كنند.

'این گونه خانواده ها همچنین به دلیل استفاده از سوخت های آلاینده، دی اكسید كربن بیشتری را وارد فضا می كنند.'

این گزارش نشان می دهد كه خانواده های دچار فقر انرژی برای تامین هزینه های سوخت خود به بیش از 400 پوند كمك دولتی در سال نیاز دارند كه این رقم احتمالا تا سال 2016 به بیش از 600 پوند افزایش خواهد یافت.

پیشتر و در پی افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت برق و گاز توسط شركت های توزیع كننده انرژی، یك سازمان حامی مصرف كنندگان اعلام كرده بود كه بزودی 500 هزار خانوار به تعداد خانوارهای دچار 'فقر انرژی' اضافه خواهد شد.

سازمان موسوم به 'كانسیومر فوكوس' سال گذشته میلادی با انتقاد از افزایش شدید قیمت گاز و برق توسط شركت های اصلی تامین انرژی در انگلیس گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی ضربه ای ویران كننده برای مصرف كنندگان كم درآمد است.

برای فقر انرژی یا فقر سوختی تعاریف و مولفه های متعددی درنظر گرفته می شود ولی عمومی ترین تعریف كه معمولا مورد استناد دستگاه های دولتی انگلیس نیز قرار گرفته عبارت از این است كه 'اگر خانواده ای مجبور شود بیش از 10 درصد درآمدش را به هزینه های تامین سوخت خود اختصاص دهد، دچار فقر سوختی است.'

اروپام**345





:: برچسب‌ها: دریا , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: