مراسم جشن های نوروزی در دانشگاہ نومل پاكستان آغاز شد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، این مراسم با ھمكاری مسوولان دانشگاہ زبانهای خارجی پاكستان و با حضور جمع گسترده ای از مسوولان , اساتید و دانشجویان این دانشگاه همراه بود.

مقامات سفارت و روسای نھادھای ایران ، افغانستان و تاجیكستان به ھمراہ خانوادہ ھای خود در این جشن شركت كردہ و استقبال پر شوری از نمایشگاہ نوروزی با ویژگی ھای فرھنگ بومی و ملی سه كشور انجام دادند.

'زبیدولو زبیدوو' سفیر تاجیكستان در اسلام آباد , 'محمد حسین روش' معاون سفیر كشورمان و 'موسی عارفی' معاون سفیر افغانستان در اسلام آباد نمایشگاہ جشن های نوروزی را افتتاح كردند.

در این نمایشگاه تصاویر عید نوروز بهمراه صنایع دستی كشورھای ایران، افغانستان و تاجیكستان برای بازدید شركت كنندگان به ویژہ دانشجویان دانشگاہ نومل به نمایش گذاشته شد.

علاوہ بر این شركت كنندگان به ھمراہ مھمانان این مراسم برای دیدن از برنامه ھای شاد ,هنری و سنتی كه توسط ھنرمندان سه كشور فارسی زبان در تالار اجتماعات دانشگاہ نومل وارد شدند.

این مراسم با تلاوتی چند از آیات قرآن مجید توسط یك دانشجوی افغانی و پخش سرود ملی كشورهای ایران, پاكستان , افغانستان و تاجیكستان آغاز گردید و سپس گروہ موسیقی اعزامی از كشورمان در تالار اجتماعات دانشگاہ نومل چندین برنامه شاد و موسیقی سنتی اجرا كرد كه مورد استقبال بیش از حد شركت كنندگان قرار گرفت.

گروھھای هنری دیگری نیز از كشورھای افغانستان و تاجیكستان در این مراسم برنامه ھای فرھنگی و سنتی كشورشان را به نمایش گذاشتند.

'زبیدولو زبیدوو' سفیر تاجیكستان در این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریك عید نوروز به ملت و دولت ایران، گفت: ملت تاجیكستان نیز به ھمراہ ملت ایران، پاكستان، افغانستان و دیگر كشورھای فارسی زبان جشن های نوروزی را با ذوق و شوق خاصی برگزار می كنند.

وی با اشارہ به اینكه كشورش در آستانه فرا رسیدن عید نوروز در تلاش برای برگزاری جشن بین المللی نوروز است، افزود: ما امیدواریم دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمھوری محترم ایران نیز با توجه به دعوت ھمتای تاجیكی خود در این مراسم شركت كند.

'موسی عارفی' معاون سفیر افغانستان نیز در گفت وگو با ایرنا ضمن آرزوی موفقیت و شادابی برای ملت ایران در آستانه عید نوروز و سال نوی شمسی ، خاطر نشان كرد: امیدواریم با فرا رسیدن فصل بھار و عید نوروز مشكلات منطقه نیز پایان یافته و ھمچنین كشورھای منطقه در راستای همكاری های مشترك , تلاش ھای خود را افزایش دھند.

' تقی صادقی' رایزن فرھنگی سفارت جمھوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز در حاشیه این مراسم با بیان جزییاتی دربارہ نحوہ برگزاری جشن های نوروزی در پاكستان به ایرنا گفت: دفتر رایزنی فرهنگی كشورمان با ھمكاری خانه ھای فرھنگ كشورمان در شھر مولتان، كویته، پیشاور، كراچی و لاھور جشن ها و مراسم ھای ویژه ای را در ایام عید نوروز برگزار خواھند كرد.

صادقی با اشارہ به اینكه جشن بھاری و عید نوروز یك عنصر مشترك بین كشورھای ایران، پاكستان، افغانستان، تاجیكستان، تركیه و برخی كشورهای دیگر است، افزود: نمایش آداب و فرھنگ ایرانی در پاكستان و كشورهایی كه با بازبان فارسی آشنایی دارند با استقبال پر شوری از سوی دانشجویان و مردم مسلمان این كشورها ھمراہ بودہ است.

گفتنی است در پایان مراسم از سوی ' مسعود حسن خان' رییس دانشگاہ نومل اسلام آباد به مھمانان ویژہ این مراسم و ھنرمندان ایرانی، افغانی و تاجیكی به رسم یادبود لوح و جوایزی تقدیم شد.

نمایشگاه جشن های نوروزی در دانشگاه نومل برای بازدید عموم شركت گنندگان تا روز یكشنبه ادامه خواهد داشت.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: دختر , سفر , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: