مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص لغو مجوز تاسیس بانك الكترونیكی آرین
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی بانك مركزی، شورای پول و اعتبار در یك هزار و یكصد و سی و هشتمین جلسه مورخ 16 اسفند 1390 خود مصوب نمود با توجه به تامین بخش قابل توجهی از سرمایه بانك آرین از محل تسهیلات دریافتی از بانك ها و موسسات اعتباری، مجوز تاسیس بانك مذكور لغو شود.

در اطلاعیه صادره از سوی روابط عمومی بانك مركزی به این موضوع اشاره شده است كه به موجب قانون اجازه تاسیس بانك های غیر دولتی مصوب سال 1379 ، برخورداری اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی از توان مالی جهت تامین سرمایه بانك غیر دولتی از شرایط لازم برای صدور مجوز در این زمینه است.

همچنین به موجب بند 5 از الحاقیه به نكات لازم الرعایه در اساسنامه بانك های غیر دولتی مصوب نهصد و نود و سومین جلسه مورخ سوم اسفند 1381 شورای پول و اعتبار، سرمایه بانك نباید از محل تسهیلات دریافتی از بانك ها و موسسات اعتباری تامین شود. موضوعی كه توسط بخشی از سهامداران این بانك رعایت نشده است.

به گزارش روابط عمومی بانك مركزی، لغو مجوز بانك الكترونیكی آرین با استناد به اختیارات مندرج در قانون پولی و بانكی كشور مصوب سال 1351 و قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و در حال حاضر، مراحل قانونی خود را طی می كند.

همچنین این بانك ضمن تاكید بر عزم جدی در برخورد با تخلفات مشابه، به این موضوع اشاره كرده است كه تصمیمات بانك مركزی و اركان مختلف آن از جمله شورای پول و اعتبار به موقع، به طور رسمی و از طریق مجاری مربوط ، به اطلاع رسانه ها و عموم شهروندان گرامی خواهد رسید.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: جشن تولد , دریا , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
بلکلاو-شراب عشق در تاریخ : 1390/12/25/4 - - گفته است :
سلام دوست عزیز به منم سر بزن اگه تمایل به تبادل لینک هستی تو نظرات بگو


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: