37 پایگاه برای راهنمایی گردشگران در استان تهران برپا می‌شود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'محمدحسین فراهانی' روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با تشریح برنامه های این اداره كل برای پذیرایی از گردشگران نوروزی افزود: پایگاه های نوروزی در 14 شهر اسلامشهر، بهارستان، ورامین، فیروزكوه، شهرقدس، دماوند، شمیرانات، تهران، ملارد، پاكدشت، پیشوا، رباط كریم، شهر ری و شهریار مستقر می شوند.

فراهانی با بیان اینكه هیچ یك از شهرستان های استان تهران در این تقسیم بندی از امتیاز ویژه ای نسبت به دیگر شهرستانها برخوردار نیستند، تاكید كرد: پایگاه های نوروزی وظیفه راهنمایی گردشگران و توزیع اقلام تبلیغاتی اعم از كتابچه ها، معرفی 15 روستای هدف گردشگری، نقشه جغرافیایی استان و لوح فشرده ای از جاذبه های استان تهران را بر عهده دارند.

وی با یادآوری برپایی سفره های هفت سین نوروزی در میادین شهرستان های استان تهران افزود: در پایان نوروز از بهترین سفره آرایی ها تجلیل می شود.

وی از اعطای جایزه به بهترین عكس از جاذبه های گردشگری استان تهران و نیز استقبال از نخستین گروه گردشگران نوروزی تهران در فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی در روز اول نوروز خبر داد.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین یادآور شد كه مراكز اقامتی شهر تهران بسته به نوع هتل ها در ایام نوروز بین 30 تا 40 درصد تخفیف به گردشگران ارایه می دهند ضمن آنكه سفره خانه های سنتی نیز تخفیف های 20 درصدی در این ایام در نظر گرفته اند.

وی از همكاری ارگانهای استانی مرتبط با گردشگری اعم از هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی با ستاد تسهیلات سفرهای استان تهران برای ارایه خدمات بهتر به گردشگران این استان خبر داد.

فراهانی یادآور شد: هرچند آمار سفرهای نوروزی در سال 90 به صورت 'نفر - سفر' انجام می‌شد اما امسال قرار است آمار بر اساس رضایتمندی مردم و میزان رشد سفرها تقسیم بندی و اعلام شود.

وی با اشاره به برپایی جشن نوروز در كاخ موزه نیاوران خبر داد و گفت كه این جشنواره از دوم تا 12 فروردین از 4 بعد از ظهر تا 10 شب برپا می شود و ضمن ارایه صنایع دستی مناطق مختلف ایران، هنرمندان نیز به اجرای برنامه های متنوعی خواهند پرداخت.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به برگزاری تورهای تهران گردی و استان گردی در ایام نوروز افزود: این تورها با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و سیاحتی پایتخت برنامه ریزی شده است.

فراهانی با اشاره به ثبت 800 اثر تهران در فهرست میراث فرهنگی كشور، افزود: بسیاری از خانه های قدیمی این شهر در دست مرمت هستند و امكان بازدید گردشگران از این اماكن در نوروز امسال وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدام شهرداری تهران در برپایی تورهای تهران گردی در نوروز، آن را موازی كاری با تورهای تهران گری سازمان متبوعش ندانست و تاكید كرد: هرچه اقدام برای معرفی میراث فرهنگی و جاذبه های تهران صورت گیرد باز هم نسبت به حجم جاذبه های این شهر كم است و اداره كل میراث فرهنگی استان تهران از برپایی این تورها از سوی شهرداری استقبال می كند.

فراهانی درباره فعالیت موزه‌های تهران در نوروز اظهار داشت: موزه‌های تهران در ایام تعطیلات از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر پذیرای بازدیدكنندگان هستند.

وی شهر تهران را پل فیروزه‌ای ایران خواند و ابراز امیدواری كرد كه بتوان با این شعار، تهران را به عنوان یكی از مقاصد گردشگری ایران معرفی كرد.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: انگور چینی , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: