داربی لیورپول و اورتون در دهمین سال حضور دیوید مویز
نوشته شده توسط : xmovies
دیوید مویز

هواداران اورتون حضور ده ساله دیوید مویز در این باشگاه را به او تبریک می‌گویند

لیورپول پس از سه شکست پی در پی در لیگ برتر، امروز (۱۳ مارس) از ساعت ۲۰ به وقت لندن میزبان همشهری خود اورتون خواهد بود.

لیورپول با وجود قهرمانی در جام اتحادیه، در لیگ برتر حال و روز خوشی ندارد و با ۳۹ امتیاز در رده هفتم است و با یک بازی کمتر، با تیم چهارم جدول ۱۳ امتیاز فاصله دارد.

داربی امروز همزمان شده است با دهمین سال حضور دیوید مویز در سمت سرمربیگری اورتون. در سال ۲۰۰۲ وقتی اورتون در خطر سقوط به دسته پایین‌تر بود، دیوید مویز ۳۸ ساله از باشگاه پرستون نورس اند به این تیم آمد و با موفقیت تیم را در لیگ برتر حفظ کرد.

ده سال حضور موفق

کنی دالگلیش

کنی دالگلیش امیدوار است حساسیت داربی امروز زنجیره شکست‌های اخیر لیورپول را پاره کند

در ده سالی که دیوید مویز هدایت اورتون را بر عهده داشته، این تیم در مقایسه با تیم ‌های مطرح لیگ برتر از بودجه بسیار پایینی برخوردار بوده و هیچگاه امکان خرید بازیکنان نامدار و بزرگ را نداشته و ستاره‌های پرورش یافته در این تیم نظیر وین رونی نیز خیلی زود به باشگاه‌های متمول فروخته شده‌اند. با این وجود دیوید مویز در حفظ انسجام و رشد استعدادهای اورتون بسیار موفق عمل کرده و موقعیت این تیم را در میانه بالای جدول تثبیت کرده است.

موفقیت دیوید مویز در اورتون از نگاه کارشناسان و رسانه‌ها نیز به دور نمانده و گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال حضور او در تاتنهام، در صورت جدایی هری ردنپ از این تیم به قصد تیم ملی انگلستان، مطرح شده است. برخی نیز او را فرد مناسبی برای جایگزینی آندره ویلاش بواش اخراج شده از چلسی و یا حتی برای بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی انگلستان می‌دانند.

اما با وجود این روند موفق، دیوید مویز در این ده سال یک کار را نتوانسته بکند و آن شکست لیورپول در انفیلد است.

از سال ۱۹۹۹ که اورتون با هدایت والتر اسمیت توانست با گل کوین کمبل، تیم ژرار هولیه را شکست دهد، دیگر در زمین لیورپول پیروز نشده و از ۹ رویارویی اخیر در زمین این تیم ۵ تساوی و چهار شکست به دست آورده است.

هری ردنپ و دیوید مویز

برخی دیوید مویز را گزینه جایگزینی هری ردنپ در تاتنهام می‌دانند

اگر اورتون در بازی امروز پیروز شود، در جدول رده‌بندی لیگ برتر به مکانی بالاتر از لیورپول صعود خواهند کرد.

آخرین بار ۷ سال پیش بود که در این موقع فصل اورتون توانست از لیورپول پیشی بگیرد و نهایتا هم با کسب رتبه چهارمی لیگ برتر، یک پله بالاتر از همشهری پرآوازه خود، به لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

با شکست آخر هفته مقابل ساندرلند، سومین باخت پیاپی لیورپول در لیگ برتر رقم خورد و به نظر می‌رسد داربی مرسی‌ساید دقیقا چیزی باشد که بازیکنان کنی دالگلیش برای بازیابی تمرکز خود لازم دارند.

یک از شکست‌های اخیر لیورپول مقابل آرسنال بوده که عملا موجب از دست رفتن امید این تیم برای کسب جایگاه چهارم لیگ و حضور در لیگ قهرمانان سال آینده شد.

استیون جرارد کاپیتان لیورپول که از مصدومیت در بازی ملی مقابل هلند بطور کامل رهایی یافته و امروز چهارصدمین بازی لیگ برتر خود را انجام خواهد داد، از بازیکنان تیم خواسته که انسجام بیشتری به خرج بدهند تا تیم از شکست‌های پی در پی دور شود.

آمار بازی

این دو تیم تا به امروز ۲۱۶ بار با هم روبرو شده اند که ۸۵ بار لیورپول و ۶۶ بار اورتون پیروز بوده‌اند. در همین روز در سال ۱۹۹۴ یان راش و رابی فاولر تنها گل دیو واتسون را تلافی کردند و لیورپول را به برتری ۱-۲ رساندند.

در ۳۹ بازی لیگی اخیر دو تیم ۲۰ بازیکن از زمین اخراج شده‌اند که سهم استیون جرارد و فیل نویل، کاپیتان‌های دو تیم، هر یک دو کارت قرمز بوده است

آمار لیورپول

کنی دالگلیش از مجموع ۲۲ داربی خود در سمت سرمربیگری لیورپول، ۱۲ پیروزی، ۷ تساوی، و ۳ شکست کسب کرده است. مهمترین نتایج دالگلیش با لیورپول در مقابل اورتون پیروزی در دو فینال جام حذفی در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۹ بوده است.

پس از باخت ۱-۰ در خانه حریف در سال ۱۹۸۸، دالگلیش در ۱۱ دیدار اخیر لیورپول با اورتون شکست نخورده است

لیورپول از ۱۳ دیدار خانگی خود در این فصل لیگ برتر تنها ۴ پیروزی بدست آورده و از ۳۳ امتیاز ممکن فقط ۱۰ امتیاز گرفته که ضعیف‌ترین نتیجه لیگی این تیم در ۵۰ سال گذشته است.

استیون جرارد با بازی امروز ۴۰۰ بار حضور لیگی خود را ثبت می‌کند. او بیست و پنجمین بازیکنی می‌شود که به این رکورد می‌رسد و بعد از رایان گیگز (۵۹۲)، جیمی کاراگر (۴۷۶)، پل اسکولز (۴۷۴)، و گری نویل (۴۰۰) پنجمین بازیکنی می‌شود که این تعداد بازی را برای یک باشگاه انجام داده است.

آمار اورتون

دیود مویز از ۱۹ داربی در سمت سرمربیگری اورتون، سه پیروزی و ۱۱ شکست بدست آورده که هر سه برد در گودیسون پارک، ورزشگاه خانگی اورتون، حاصل شده است.

این تیم در هفت بازی گذشته خود شکست نخورده و تنها تیمی است در این فصل که به تیم‌های پایین‌تر از خود در جدول نباخته و تیم‌های بالاتر از خود را هم نبرده است.

.





:: برچسب‌ها: بارسلونا , دختر , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: