واکنش ایران به ارائه گزارش احمد شهید به شورای حقوق بشر
نوشته شده توسط : xmovies
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارش احمد شهید امروز به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شد

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران، گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد.

آقای شهید، روز دوشنبه ۲۲ اسفند (۱۲ مارس) گزارش جدید خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را به نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ارائه کرد.

در این گزارش، از حکومت ایران به دلیل موارد متعدد نقض حقوق بشر از جمله فشار بر روزنامه نگاران و منتقدان حکومت، شکنجه زندانیان، محروم بودن متهمان از حق دادرسی عادلانه و "سرکوب سازمان یافته" اقلیت‌های دینی، قومی و جنسی انتقاد شده است.

دولت ایران، تاکنون با درخواست گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای سفر به این کشور موافقت نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قوه قضائیه ایران، آقای لاریجانی در جلسه امروز شورای حقوق بشر گزارش آقای شهید را "مملو از اتهامات بی پایه و اساس" دانسته است.

محمدجواد لاریجانی به طعنه گفته که لازم نیست که احمد شهید به ایران سفر کند، چون می‌تواند به "وب‌سایت‌های ضد انقلاب و معاند جمهوری اسلامی رجوع کند و این محتویات را کپی و پیست کند."

او در سخنرانی خود گزارشگر ویژه حقوق بشر را متهم کرده که "به جای بیان حقایق به جهانیان با شرورترین گروه های تروریستی که دستشان به خون ملت ایران آغشته است، همکاری نزدیک داشته است."

آقای لاریجانی افزوده که با وجود "مخالفت شدید" با گزارش گزارشگر ویژه، تهران آمادگی خود را برای "هر گونه همکاری فنی با دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه برای ارائه گزارشی منصفانه، حقیقی، قابل استناد و معتبر اعلام می‌کند."

محمدجواد لاریجانی در پایان سخنرانی خود گفته که با وجود "روند ناسالمی" که علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان است، تهران به تلاش های خود برای "ارتقای وضعیت حقوق بشر" ادامه خواهد داد.

احمد شهید در بخشی از گزارش خود تاکید کرده است که مقامات ایران به درخواست‌های فوری نهادهای سازمان ملل در باره موارد نقض حقوق بشر پاسخ نداده اند.

آقای شهید از حکومت ایران درخواست کرده است که برای توقف نقض سازمان یافته حقوق بشر، تعریفی روشن از جرائم علیه امنیت ملی ارائه شود.

او همچنین خواهان آزادی فوری تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی و لغو اعدام افراد زیر ۱۸ سال شده است.





:: برچسب‌ها: هاوایی , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: